Derde bericht - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu Derde bericht - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

Derde bericht

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

16 December 2014 | Verenigde Staten, Key West

Weer eens een bericht van ons. Na het tweede bericht zijn we naar New Orleans vertrokken. Ook aan de Mississippi gelegen. Een groot contrast met onze vorige locatie (miljoenenstad). We hebben daar uitgebreid het oudste gedeelte bekeken (french quarter). Veel oude bijzondere huizen. En op diverse plaatsen leuke bandjes die op straat optraden. New Orleans heeft ook een rijk muzikaal verleden (jazz). De uitgaansstraat was helemaal niks, ordinair vermaak dat je ook in A'dam tegen komt, niks bijzonders.
Ook zijn we daar met een zgn streetcar - soort tram - langs verder weg gelegen interessante plekken gegaan. Erg leuk. En na 2 dagen hard werken was het heerlijk relaxen in de hot tub op het dak van het hotel. Daar hebben we ook de koudste dag tot nu toe meegemaakt: met 13 graden was het wel bekeken. Wel droog, gelukkig. Aan de Mississippi nog oliebollen met poedersuiker gegeten. Maar eigenlijk was de volgorde andersom. En aan een zgn. Carrousel bar nog een biertje gedronken.
Van daaruit gingen we weer terug naar het Oosten, richting Florida. De plaats Pensacola had nog een fort uit de Spaanse tijd wat de moeite waard was. In in het oude centrum was ook het nodige te bezichtigen.
Daarna een reisdag van bijna 800 km. die zonder problemen verliep. Uiteindelijk kwamen we in St. Petersburg uit aan de golf van Mexico. Daar oa. naar het Dali museum geweest, de eerste strandwandeling gemaakt en een goede (tennis)kennis van ons ontmoet die daar toevallig ook vakantie vierde. Wim heeft nog geprobeerd bij de zeer bekende tennisschool van Nick Bolletieri binnen te komen, maar ze hadden geen behoefte aan nieuw - oud - talent. Jammer dan.
Op doorreis zijn we nog bij het museum/woonhuis van Edison langs geweest. Dat was superleuk en heel interessant. Wat een genie moet dat zijn geweest: ontdekker van de grammofoon, gloeilamp, accu's, telefoon, filmapparatuur etc. etc. Het einddoel van die reisdag was Naples, een conservatieve, deftige en rijke plaats waar alles er picobello uitzag. Daar in de omgeving zijn maar liefst 55 golfclubs!!
Het lag tegen het national park de Everglades aan en daar zijn we ook naar toe geweest. Veel alligators en vogels gezien. Leuk boottochtje gemaakt en dolfijnen gezien.
Van daaruit doorgegaan naar Key West, het meest zuidelijke puntje van de USA. Heerlijk aan het zwembad gerelaxed (mocht wel een keer). Hier hebben we vanavond de zon onder zien gaan en hebben oa. het huis van Ernest Hemingway bekeken. Morgen gaan we al weer terug naar het noorden om daar dan aan te komen in Miami. Heel benieuwd wat dat ons weer gaat brengen.

• 16 December 2014 - 06:24

Bert:

Wow, wat een kilometers maken jullie! Al Key lime pie gegeten? Hebben ze daar uitgevonden en moet je bij ondergaande zon eten

• 16 December 2014 - 11:44

Liesbeth:

Tsjonge, wat een activiteiten! Dit bericht trof ik in mijn junkmail aan. Heel bijzonder...
    Ben benieuwd naar het vervolg. Geniet ze nog en vast een goede terugreis.
    Groet van Liesbeth.

• 16 December 2014 - 17:37

Ingrid:

Geweldig toch wat jullie daar allemaal meemaken. Gaat het rijden goed? 88km op een dag lijkt me wel wat veel. Gaan jullie na Miami weer op huis aan?
    Geniet nog even, Liefs, Ing

• 16 December 2014 - 17:38

Ingrid:

Ik bedoel natuurlijk 800km

• 16 December 2014 - 23:54

Mariette:

En het weer? Wat opgeknapt, hoop ik. Toen wij zaterdag vertrokken, was er een strak blauwe hemel en en heerlijk brandende zon... Veel plezier in Miami!!

• 18 December 2014 - 13:34

Marielle:

Heeey hoi, Klinkt allemaal leuk hoor!
    Hier is het vies, grijs, miezerig,winderig weer. En aardedonker `s avonds en `s morgens vroeg.
    Over precies 1 week is het al kerstmis! Tot 1e kerstdag , of misschien al eerder.