NZ Zuider eland 1.1 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu NZ Zuider eland 1.1 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

NZ Zuider eland 1.1

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

13 December 2018 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Daar zijn we weer eens. Sinds vorige week weer het nodige meegemaakt. Te beginnen met de laatste dag op het noordereiland in Wellington. Relaxet plaatsje met een leuke haven. Daar hadden we eindelijk eens echt mooi weer. Toen naar het zuidereiland. Met 2 cessna’s. Vlucht van 20 minuten. Leuk uitzicht over Wellington. Op het zuidereiland met boot weer verder. Bij het eindpunt van deze boot splitsten de wegen: ik (Wim) deed mee aan een zware trekking en Marianne ging verder met de tweede boot naar de lodge waar we (zonder wifi...) verbleven. Bijzonder plekje was dat. Op naar de volgende plaats: het Abel Tasman NP. Daar maakten we een mooie wandeling in combinatie met een boottocht. Ook hier weer matig weer. Van daar uit zijn we gisteren vertrokken naar Kaikoura. Is 2 jaar geleden zwaar getroffen door een aardbeving. Vanochtend weer een leuke wandeling gemaakt. Vanavond groepsdiner in hét visrestaurant van deze plaats. Duurt meestal een uur of 3, vinden we veel te lang dus slaan dat meestal over. Conditioneel gezien alles ok en over degroep hebben we zeker niet te klagen, hebben we wel eens erger meegemaakt. (Wim bedoelt dat het een prima gezelschap is!)

• 13 December 2018 - 04:40

Liesbeth:

Hoi beiden,
    zo te lezen ruim voldoende sportiviteit en zit de vaart er in. Houen zo en tot de volgende keer!
    Groet, Liesbeth.

• 13 December 2018 - 06:12

Ingrid:

Hee reizigers
    Fijn weer even van jullie te horen. Klinkt allemaal zeer avontuurlijk en ondernemend wat jullie doen. Niet te veel halsbrekende toeren he! En hopelijk krijgen jullie ook nog de echte zomer mee te maken. Heel veel liefs en geniet!! Ook met het leuke gezelschap!
    Groetjes Ing

• 13 December 2018 - 10:12

Corrie Ook Namens Golfteam Cap:

Hallo wereldreizigers, blij weer iets te lezen van jullie avonturen. Het is hier een paar dagen rond het vriespunt wel met een lekker zonnetje. Vanochtend met ons golfteam besproken welke jasjes we voor de competitie nemen. Trudy doet een poging om jasjes te bemachtigen via internet. Hetzelfde jasje dat Maud en ik hebben. Voor jou bestellen we maat 40 dezelfde maat als Annick. Vind je dat oké?
    Wij wensen jullie nog een mooie , avontuurlijke vakantie met veel mooi weer.
    Fijne Warme kerstdagen in Down Under

• 14 December 2018 - 06:21

Mariëtte:

Wauw, in zo'n Cessna is wel heel bijzonder, mooi. Prachtig uitzicht. Geniet nog, gun jullie wel wat zonniger weer!
    Ben jaloers op alle mooie wandelingen. Maar ach, met de eerste echte nachtvorst hier! ziet het er goed uit voor mijn NS-wandeling morgen...