Australie 2 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu Australie 2 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

Australie 2

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

17 Januari 2019 | Australië, Adelaide

Al weer ruim 2 weken geleden lieten we voor het laatst van ons horen. Ondertussen hebben de Facebookvolgers al foto’s voorbij zien komen van de Australian Open in Melbourne waar we toevallig de enige Nederlandse successen mochten meemaken. Maar het was wel hartstikke leuk om mee te maken. We mochten alleen op de banen van de mindere goden. Om de toppers zoals Federer of Serena te mogen zien moet je per wedstrijd al snel €250 neerleggen, dat vonden we toch een beetje te gortig, en met ons nog 5 reisgenoten die de AO wel leuk vonden om eens mee te maken. Nou ja de tv is er hier vol van. De Brexit is hier dan toch veel minder nieuws. Daar krijgen we maar mondjesmaat iets van mee.
We hebben inmiddels onze autorondreis achter de rug. Dat verliep allemaal zoals gepland en gewenst, goede hotels, weer was prima, niet té druk (het is hier zomervakantie) op de wegen, kortom lekker relaxte 2 weken zonder groep. Nu trekken we al weer 11 dagen met de groep op. Eerst Sydney een aantal dagen met uiteraard de super-attracties Opera House en Harbour Bridge. Ik zag ze 40 jaar geleden al, was toen ook enorm onder indruk en nog steeds. De Blue Mountains met weer eens een zeer pittige wandeling was ook de moeite waard. Daarna gingen we een paar dagen naar Tasmanië. Opnieuw een prachtig landschap. We maakte oa een spectaculaire boottocht langs de hoge en indrukwekkende kliffen aan de Zuidkust, uitgesleten en gevormd door de Zuidpoolwinden. We zagen daar ook veel zeehonden, albatrossen en dolfijnen. We vlogen weer terug naar Melbourne, een relaxte stad, waar we dus de AO meemaakten. Van Melbourne naar Adelaide is over de Great Ocean Road, een werkelijk spectaculaire weg langs de kust. Iedereen die ooit hier geweest is herinnert zich de 12 apostelen en wat daarna komt richting Warrnbool en Grampions NP. Van een enorme schoonheid. De Zuidkust is iig veel spannender dan de Oostkust, die vooral mooi was vanwege de prachtige stranden, maar ook helaas overbevolkt wordt door de ontelbare Chinezen met hun onafscheidelijke selfie stikkies.
Ja en nu zitten we dan in Adelaide. We gaan over 2 dagen naar de outback. Dat wordt enorm afzien, lange reisdagen, primitief, in tentjes en heel veel kangaroes. Én het wordt steeds warmer, nu “nog” maar 36 graden, maar het gaat naar de 43, en dat is bloody HOT. Maar ja, dat wilden we toch meemaken? Al met al, we hebben een superreis!
Hopelijk komen jullie de koude grijze dagen een beetje door! Tot over een klein maandje.

• 17 Januari 2019 - 10:33

Jacqueline:

Klinkt allemaal super! De hitte die nog komt iets minder 43 graden! Zie wel dat jullie ook veel vliegen gezien en vooral gevoeld hebben. Brrr
    Nog veel plezier in the outback. Uluru?

• 17 Januari 2019 - 11:39

Lootje:

wel een magere kangeroo Mar?! geniet ze, mooie plaatjes hoor!

• 17 Januari 2019 - 11:52

Corrie Hofmeijer:

Jullie maken een prachtige reis inderdaad, aan alle plekken waar jullie geweest zijn en nog gaan komen hebben wij prachtige herinneringen . Uluruh bij zonsondergang en zonsopkomst, slapen in een tentje, de sterrenhemel daar. Prachtig!

• 17 Januari 2019 - 12:31

Enny:

Wat een fantastische reis! Ik ga de 27e naar Bali en Flores, ook nieuw voor mij.
    Succes in de outback! Groetjes, Enny

• 17 Januari 2019 - 17:12

Maud:

Goh.. Co wat een bizondere reis, lijkt me geweldig, wordt moeilijk om terug te komen in ons grijze landje. Die outback lijkt me wel een dingetje.... veel plezier beiden.

• 17 Januari 2019 - 17:46

Liesbeth:

Hoi, geweldig om te lezen dat jullie een prachtreis maken zeker met jullie ervaring. Blijf genieten ook al zit de helft er al op. Geniet mee met jullie bijna ooggetuigen verslag. Wat jullie nog te wachten staat lijkt me inderdaad spannend. Ben benieuwd naar de recensie. Zeg het niet snel maar hier is het de laatste dagen zeer ongezellig en druilerig weer. Tot Australië 3.