bericht 1 - Reisverslag uit Kochi, India van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu bericht 1 - Reisverslag uit Kochi, India van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

bericht 1

Door: Marianne en Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

27 November 2010 | India, Kochi

We zijn in India aangekomen, na een prima (wel lange en vermoeiende) reis. vanaf het vliegveld een uur met de taxi gereden om bij ons verblijf te komen. Meteen al flink wat indrukken opgedaan, wat een hoop mensen, wat een armoede, vieze vulnisbelten, duidenden brommertjes en riksja alles doorelkaar en toeterend. Kleine schriele mannetjes met luiers (zien er allemaal uit als Ghandi maar dan zonder bril) en prachtige vrouwen, met de meest fantastische kleurige kleding. Je kijkt je ogen uit hier. Verder de typische lucht van India, een mengsel van riool en kruiden. Lekker he? We zitten in het Zuid Westen van India in Kochi, een plaats met veel historie van Nederlanders, Potugezen, Italianen Engelsen. Gisterenavond hebben we de groep ontmoet. Zeer gemengd qua leefdtijd en herkomst. 1 australische, 1 francaise, 2 stellen uit Nieuw Zeeland, 1 stel uit New Maxico (=USA), 1 canadesche, 1 Zwitserse, kortom uit de hele wereld, onze reisleider is een Indiase man. Al met al leuke mensen, zo na de eerste kennismaking. Vandaag begon de tour, met een flinke wandeling naar diverse hoogtepunten van Kochi. De middag was vrij te besteden en vanavond gaan we naar een of andere woeste dansvoorstelling. Het eten is lekker, voor zover je ervaring hebt na 1 dag! Het weer is warm en erg vohtig. Maar de vraag is natuurlijk hoe is het weer in Nederland? Sneeuwt het al? Is er al ijs? Die dingen horen we graag terug. Tot een volgende keer, liefs Marianne en Wim

• 27 November 2010 - 10:32

Jakkie:

Leuk te horen dat het goed gaat, als ik het zo lees, heb ik zin om ook ver weg te gaan. Het weer is koud, koud en ze hebben (weliswaar natte) sneeuw voorspeld. Ik heb al twintig vlokjes zien vallen en hoop dat het daarbij blijft. Vreselijk die winter. Maar goed, de open haard brandt en met wat koffie speculaas en wijn komen we de dagen wel door.
    Ik was te laat om jullie een goede reis te wensen, heb wel je voicemail ingesproken. Dus bij deze, geniet vooral van het klimaat en de mooie mensen.Liefs jakkie

• 27 November 2010 - 10:36

Ingrid Kalthoff:

Hoi Mar en Wim,

Fijn dat jullie goed earriveerd zijn! Hier sneeuwt het! Groetjes, Ing@kie

• 27 November 2010 - 10:57

Annette:

Klinkt allemaal weer geweldig, krijg ook zin om die kant op te gaan.
    In Nijmegen heeft het nog niet gesneeuwd, wel vriest het 's nachts enkele graden.

• 27 November 2010 - 11:20

Lootje:

Lieve Mar en Wim,

ben zojuist thuisgekomen tussen 2 hockeywedstrijden in. Even opwarmen, skijack en UGGs aangetrokken. Dat moet jullie deugd doen!! Ga nu gauw terug in de hoop dat ze straks gluhwein schenken!! Geniet van de zon, omgeving en elkaar! liefs Lo

• 27 November 2010 - 11:53

Marielle:

heeey broerr en Mar,
    Nog geen sneeuw hier, wel nacht EN dagvorst. Komen jullie ook nog in Goa? Vanuit N.L zijn er superaanbiedingen voor een weekje Goa (zuidwestkust van India) Heeeeeeeeeeeeeel mischien,.....boeken we dat...
    liefs Marielle, zuzzzzzz

• 27 November 2010 - 13:08

Liesbeth Van Der Bru:

Hoi alletwee, kleurrijk verhaal! Moet vast nog kleurrijker worden. Ben benieuwd. Sneeuwt in Groningen en Brabant maar hier ih N nog niet. Gisteravond met MvdZ naar Wintertuinfestival geweest. Vanavond vervolg (Nijmeegse Nachten 2).Nog geen krant gelezen dus actualiteiten volgen. Het is hier wel koud maar hou daar wel van. Dank voor jullie eerste indrukken. Wordt ook van mijn kant vervolgd.

Groetjes,

liesbeth.

• 28 November 2010 - 16:26

Calham:

Hi, we got rooms for rent
    In Goa,Panaji 500 rps p/day
    call for info 00919881260737
    Calham

• 29 November 2010 - 08:14

De Jetties:

Ha Wims en Marianne,
    Dat klinkt goed en natuurlijk zijn wij een beetje jaloers en slurpen jullie vakantie verhalen!
    In Nijmegen nog steeds geen sneeuw, wel lekker onder 0, en moeten we het doen met het grind wat weer op het Avanti dak is gevallen ;-).
    Ik wilde jullie gisteravond al mailen maar dat kwam er niet van, (we hadden een gezellig filmweekend met Joke en Peter achter de rug) maar dat betekende wel dat ik vannacht over jullie heb gedroomd: jullie waren na een week India weer terug, de internationale groep viel tegen, taxi te duur, veel regen, kortom jullie hadden enorme heimwee naar Nijmegen en alles wat zich daar afspeelt....???
    Geniet nog maar ff van India, maak hele mooie foto's en veel plezier samen.
    Liefs van dejetties