bericht 6 - Reisverslag uit Udaipur, India van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu bericht 6 - Reisverslag uit Udaipur, India van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

bericht 6

Door: Marianne en Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

21 December 2010 | India, Udaipur

Hallo allemaal,
Eindelijk weer eens bericht van ons. We waren gebleven in Jaipur. Daar heb ik (Wim) met wat moeite het hotel terug kunnen vinden waar ik 14 jaar geleden ook vertoefd heb. Wel leuk om weer terug te zien. Er was weinig veranderd. We liepen daar bij toeval ook nog een garage binnen waar een aantal schitterende gerestaureerde oldtimers stonden te pronken. Oa. Een Studebaker uit de jaren 30. Volgens mij onbetaalbaar en total niet kloppend met het straatbeeld. Marianne is daar geslaagd voor de Indiase uitgave van het boek “ le petit prince”. Altijd weer een opluchting als dat gelukt is.
Na Jaipur zijn we naar een National Park geweest. Daar hebben we bijna een tijger gezien. En bijna ook nog andere beesten, maar in werkelijkheid slechts wat locale herten en 2 uilen. Beetje jammer. Hier hebben we ook kennis gemaakt met de wandelende dekens: omdat het hier ‘s morgens nogal fris is zie je heel veel – vooral – mannen met dike dekens om door de straten lopen. Apart gezicht.
Daarna zijn we in een dorpje geweest waar op een bepaalde plaats op de markt (op straat dus) diverse tandartsen hun diensten aanboden. De patient moest zelf maar bepalen wat hij voor de behandeling overhad. En, heel bijzonder, toeristen worden gratis geholpen. Niet dat ook maar 1 toerist het in zijn hoofd haalde om zich daar te laten bahandelen… Ook hier weer een groot paleis bezocht.
Met een locale trein zijn we weer verder gegaan. Toeristen kwamen blijkbaar niet vaak in deze trein, want we werden met grote ogen en het nodige gegiechel aangekeken. Erg grappig! Daar heb ik voor het eerst, en waarschijnlijk ook meteen voor het laatst een rondje kunnen hardlopen. Erg leuk om al die mensen te zien kijken naar je. En de koeien op de weg snapten er al helemaal niks van. Hier hebben we in een luxe tent overnacht een aan schitterend meer.
De volgende plek was Bijapur: een plaatsje van niks, maar wel een heel luxe (zwembad) paleis waar we verbleven. Even lekker relaxen.
De volgende plek (en daar zijn we nu dus) is Udaipur. Hier ligt het 1 na grootste paleis van heel India en dat hebben we vandaag bezocht. We beginnen zo langzamerhand we een beetje paleis-moe te worden. Maar we hadden hier ook voldende tijd om wat souveniertjes te kopen. En we zitten hier vaak op zgn. Rooftop restaurants: eetgelegenheden op daken met mooi uitzicht op de omgeving (meertje). Morgen vertrekken we hier weer en staat Pushkar op het programma. Daar blijven we 2 dagen en doen oa. Een kamelensafari. Daarna gaan we met een nachttrein naar Delhi waar we dan nog een hele dag vrij te besteden hebben. Daarna komen we gauw naar Nederland om te kijken of het er nog steeds zo wit en koud is.
Foto’s worden als het goed is straks bijgevoegd. Klik op de reeds eerder gestuurde link en dan moet je ze kunnen zien. Als de techniek ons hierbij niet in de steek laat.

• 21 December 2010 - 13:38

Lootje:

Hoi MAr en Wim, voor jullie zit het er bijna op en wij vertrekken donderdag. Mooie reis hoor! Geniet nog even van die warmte en de zon want hier is het bar koud!!! goede reis terug, gezellige kerstdagen vast en tot in het nieuwe jaar. We drinken bubbels op jullie plannen voor de volgende trip!! liefs Lo en de Polsjes

• 21 December 2010 - 13:39

Hans:

ja, het is nog bere-koud!

Geniet nog van de aankomende dagen!

gr.
    Hans

• 21 December 2010 - 16:07

Yve:

Leuk daar hoor.
    Hier ook: Het is heerlijk warm in Turkije en we maken de mooiste wandelingen.
    See you in Holland-wellicht op schiphol.

• 22 December 2010 - 10:36

Simone:

Jongens, wat zijn jullie mazzelaars dat jullie nu in India zijn. Heel Nederland is ingesneeuwd. Jullie hebben dus een maand "echt winter" gemist. De rest van de winter zullen jullie er wel tegen kunnen met de herinneringen aan een warm India. Goede vlucht naar huis straks en succes met het acclimatiseren daarna. Simone

• 22 December 2010 - 12:28

Anneloes:

Mooie foto's! Goede illustraties bij jullie verhaal. Geniet nog lekker van het mooie weer en goede reis!

• 22 December 2010 - 23:44

Idzi Wagemans:

Hoi,

We zijn twee mensen uit Nederland die meedoen aan een internationale
    Photo Challenge op zoek naar wat hulp.
    De uitdaging is om te proberen een speciale foto van een van de nieuwe zeven wereldwonderen te krijgen.

De nieuwe zeven wereldwonderen zijn:

Chineze muur - China
    Cristo Redentor - Brazilië
    Chichen Itzá - Mexico
    Taj Mahal - India
    Colosseum - Italië
    Machu Picchu - Peru
    Verborgen stad Petra - Jordanië

We kunnen je hulp heel goed gebruiken!
    Omdat je op reis bent in Peru hoopten we dat je misschien familie had,
    vrienden of dergelijke die wonen in of rond Cuszco, dicht bij
    Machu Picchu. Of misschien ken je iemand die iemand kent
    daar die de foto kan nemen.

Het foto heeft 3 regels:
    1 - Het bouwwerk moet duidelijk herkenbaar zijn.
    2 - Er moet een lokale krant in te zien zijn van die dag.
    3 - Het woord 'Woppa' moet worden geschreven op de krant en duidelijk leesbaar zijn

Kun je dit bericht versturen naar iedereen die je denkt dat
    in staat zou zijn om ons hiermee te helpen? Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld.

De deadline is deze zondag voor de middag, Peruaanse tijd. (11 uur in de ochtend)
    Als je bereid en in staat bent om te helpen, of als je vragen of suggesties
    van welke aard dan ook over de wedstrijd hebt, neem dan aub contact met mij op:
    widzi@hotmail.com

Bedankt voor het lezen!

Groetjes,

Idzi Wagemans & Cynthia Tjhie

• 23 December 2010 - 09:52

Liesbeth:

Ha, jullie grandioze trip zit er bijna op. Bedankt voor dit bijna ooggetuige-verslag! Wens jullie een prima terugreis naar dit continent en land. Wellicht tref je ook hier ' wandelende dekens'. Geniet weer van jullie eigen paleis (je) op de Javastraat en wie weet tot binnenkort.
    Groetjes,

Liesbeth.