bericht 2 - Reisverslag uit Kūm, India van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu bericht 2 - Reisverslag uit Kūm, India van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

bericht 2

Door: Marianne en Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

30 November 2010 | India, Kūm

Hallo allemaal,

daar zijn we weer. Sinds het vorige bericht hebben we al weer van alles meegemaakt. Het begon met een rit in een public bus van een uur of 2. Die bussen hebben uiteraard geen airco. Dat wordt volledig gecompenseerd door het feit dat er geen ramen in zitten. Wappert lekker door. Daarna werden we op een bootje gedumpt die ons in 1,5 uur tijd naar de plek bracht waar we die nacht zouden verblijven. Dat was een mooi tochtje door een gebied met heel veel water en stukken ingpolderd land. De mensen leven daar heel erg basic. We overnachtten en aten bij mensen thuis. Nog helemaal geen westers eten gehad tot nu toe. En toch nog niet ziek geworden!! Dat was een leuke ervaring. De volgende dag weer met de boot en daarna met 4-wheel drives naar Kumily. Dat ligt 1000 meter hoger en dat scheelt wel wat in temperatuur. Onderweg zijn we langs rubber, thee en annanasplantages gekomen. Op het laatst zijn we in een kruidentuin geweest waar een man ons van alles vertelde over wat zoal in zijn tuin staat. Waarschijnlijk ook een speciaal kruid wat voor overvloedige haargroei uit de oren zorgt. Nog nooit gezien zo'n haardos. Daar hebben we ook gegeten, maar dan ook echt op z'n Indiaas: zonder bestek met je rechterhand vanaf een bananenblad. Druist tegen elk gevoel in. Maar wel hilarisch. Vanochtend vroeg op pad voor een jungletocht die erg de moeite waard was. Was wel erg drassig, want het had hier 3 dagen achter elkaar geregend. Maar nu dus gelukkig niet. Vanavond gaan we naar een traditionele dans/vechtvoorstelling. Daarna morgen vertrek naar de volgende plaats

• 30 November 2010 - 10:26

Hans V. Wijk:

.... en hier ligt de eerste sneeuw en wordt er al voorzichtjes geschaatst!
    Gisteren (29-11) ook een volledig verkeersinfarct in NL, avondspits, en verstopt Nijmegen. Beetje vreemd, na slechts 1 cm sneeuw..

Veel plezier nog!

• 30 November 2010 - 10:29

Lootje:

Lieve Mar en Wim, jullie weten dat ik zo het liefste reis! Vanachter mijn compu beleef ik alles met jullie mee.
    Mis op dit moment nog wat foto's???
    Komen toch nog wel? Geniet er van.
    Zit hier met Uggs aan, dikke trui en kom nauwelijks buiten. Zelfs niet om te golfen! Heel veel liefs Lo en de andere Polsjes......

• 30 November 2010 - 11:11

Ander Polsje :

hier vanuit bristol een berichtje, wat een belevenissen.. leuk om te lezen, net als mam ben ik ook benieuwd naar foto's!
    btw kaartje is aangekomen! dankjewel! leuk om die te ontvangen hier in bristol!
    geniet! liefs floortje

• 30 November 2010 - 11:36

Jakkie:

Hoi Mar en Wim,
    Weer een leuk verslag, zou zo willen ruilen. Ja, hoor het is hier gaan sneeuwen. Brr Er ligt in Oosterhout een laagje van een centimer, maar het is buiten dus wit. Van binnen naar buiten kijken is (even ) leuk, maar als je naar buiten moet is het erg koud. Komende dagen wordt het nog veel kouder,ik ga dus maar veel boodschappen inslaan zodat ik er zo min mogelijk uit hoef. Verder maar veel lezen en alsvast denken aan de surprise die ik nog moet maken.Geniet heerlijk van de warmte daar. Liefs jakkie

• 30 November 2010 - 11:47

Marielle:

Heeej klinkt goed jullie belevenissen.
    Hebben jullie al spiritueel wijze goeroes jullie hand laten lezen?
    Ben al weer bijgekomen van het "kraantrauma" hoor!
    Tot snel, xx Marielle

• 30 November 2010 - 13:08

Bert:

Hoi, doet me denken aan onze reis in India!
    Alhoewel ik er nooit meer terug naartoe zal gaan, was het toch wel een mooie belevenis.

Geniet en laat avanti maar even voor wat het is, komt goed allemaal!

groetjes, Bert

• 30 November 2010 - 14:59

Simone:

Oh oh, wat ben ik jaloers. Alleen het woord airco al. Ik heb gisteren zeker een uur sneeuw staan vegen.... da's andere koek he! En lekkere curries daar uiteraard, jammie. Heel veel plezier!

• 01 December 2010 - 07:48

Bruur:

Goed nieuws namens oude Buus, Thea & Karel hebben h’m overstag gekregen, ze gaan met z’n drieen op vakantie naar een van de Kaapverdische Eilanden. Ik denk ergens begin volgend jaar. Leuk voor hem. Ik mag het er eigenlijk nog niet over hebben (.....er zal nog wel een voorbehoudje aan vast zitten).

• 01 December 2010 - 13:31

Liesbeth:

Ha Marianne en Wim,

Tjonge, hoe jullie dat allemaal en meemakem maar ook beschrijven! Gelukkig blijken jullie in topconditie. Had jullie het een en ander willen vertellen over de wereldhit klokkenluiderssite Wikileaks die zeer vertrouwelijke gegevens op de site publiceert (wereldwijd).Volgende keer meer. Ben nu helaas en dat is lang ge;eden, geveld door de griep. Dus ook erg rond en in huis. Maar het is WINTER en het heeft inmiddels gesneeuwd.
    Hoop het een vervolg op jullie kleurrijke verhalen!
    Tot de volgende keer/
    Groetjes,