bericht 4 - Reisverslag uit Ooty, India van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu bericht 4 - Reisverslag uit Ooty, India van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

bericht 4

Door: Marianne en Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

08 December 2010 | India, Ooty

Hallo allemaal,
Eindelijk weer eens een berichtje van ons. Na ons laatste bericht zijn we vertrokken naar Chennai. Dit is een miljoenenstad met een enorme verkeerschaos. We hebben er dan ook een flinke tijd over gedaan, maar de reisleider zei dat het nog wel meeviel. Onderweg zijn we nog gestopt bij een liefdadigheidsproject voor jongeren die om wat voor reden geen fatsoenlijke kans krijgen in de maatschappij (meestal weesjes). Erg mooi om eens gezien te hebben hoe mensen zich hier vrijwillig voor inzetten. En het heeft ook al de nodige resultaten opgeleverd. We hebben er ook nog de uit Nederland meegenomen brillen en pennen achtergelaten. Kunnen ze vast goed gebruiken.
In Chennai vertrok de nachttrein naar Mysore. Duurde 11 uur, afstand ruim 500 km. Het was enorm hectisch op het station. En daar kwam nog bij dat op het allerlaatste moment bleek dat onze trein vanaf een ander perron vertrok. Met zijn allen door al die mensen heen wurmen met 30 graden en een hoge luchtvochtigheid is niet echt een pretje. We hebben wonderwel goed geslapen en kwamen redelijk uitgerust aan. In Mysore hebben we een schitterend Maharadja paleis bezocht, een heel erg kleur- en geurrijke groent/fruit en bloemenmarkt, een mooi tempelcomplex een stuk buiten deze stad (in een prachtige omgeving met allemaal rijstvelden) en op het eind van die dag hebben we bij mensen thuis een heerlijke maaltijd gehad. ‘s avonds nog een keer langs dat paleis, want dan is het verlicht met bijna 100.000 lampen. Sprookjesachtig om te zien!
De dag erna naar de jungle. Daar hadden we een hele mooie locatie waar we wel een gedeelde kamer hadden. Maar verder een zwembad erbij, warm water (wel prettig als je op 1200 meter hoogte zit en het soms best frisjes is) en lekker eten. In dit natuurgebied komt de tijger nog voor. Die hebben wij niet gezien hoor, want die zijn erg schuw. Ze hebben in de buurt van dit complex diverse webcams opgehangen. Dan kunnen ze ‘s morgens kijken wat er die nacht gebeurd is. Eén keer zagen ze vlak achter ons huisje een tijger zijn prooi verorberen. Lieten ze ons nog zien. Er was daar in de buurt ook nog een olifanten herstel/voeder plaats. Daar worden ze gewassen in de rivier om vervolgens met z’n allen naar die voederplaats te gaan. Het gaat dan om olifanten die in de echte natuur om diverse redenen geen kans hebben. Dat was erg leuk om te zien. Daarna kwam de grote teleurstelling: onze jungletrip. We hadden ons er maximaal op voorbereid: camouflage kleding, ingesmeerd met deet, lange broek/t-shirt mat lange mouwen en wandelschoenen aan. Toen bleek dat het alleen ging om een tocht in een jeep over de geasfalteerde wegen. Balen! Alleen een wisent is het vermelden waard als ‘gespot’ dier, alhoewel ik daar een muis en een doodgereden konijn waarschijnlijk tekort mee doe. De volgende dag lekker gereleaxed aan het zwembad. Tegen het eind van de middag vertokken we naar Ooty: een plaats hoog in de Bergen (op ruim 2200 meter hoogte). Behoorlijk fris dus. Daar hebben we vanmorgen een treintocht gedaan over een traject dat eind 1800 door de engelsen is aangelegd. Wel aardig, maar niet heel bijzonder. Daarna een rondleiding (en proeverij) op een theeplantage gehad. Lekker ouderwets allemaal in de fabriek op deze plantage. Nu weer terug in Ooty en morgen keivroeg (3:45) in de bus op weg naar de plaats waar het allemaal begon: Kochi. Daar zijn we dan nog ongeveer een dag en daarna vliegen we naar Delhi om aan het 2e gedeelte van onze India reis te beginnen.

ps kijk ook nog op de link met de foto's (foto's bij bericht3), daar plaatsen we er zo nog een paar bij.
Voor de nieuwe geadresseerden: als je een reactie plaatst, weet dan dat iedere andere geadresseerde deze kan lezen!!

• 08 December 2010 - 14:05

Marielle Zuzzzzz:

Eeeey broerrr en De Mar,

Leuk weer een bericht van jullie te lezen! Inmiddels heeft Joop van de Ende hier ook een "De Mar" geopend. Zo ben je ineens beroemd terwijl je weg bent Marianne!! Verder hier nog steeds koud en ijzel. Ik heb een kerstboompje al staan! Gezelli!

• 09 December 2010 - 17:14

Jakkie:

He Mar en Wim,

Leuk weer een spannend bericht van jullie te lezen. Ik benijd jullie nog steeds en dat zal wel zo blijven. Het blijft hier koud, hoewel de dooi is ingevallen .Maar komende week wordt het weer kouder, dus weer vorst!! Mycore of Mysore doet me denken aan het poesiealbumgedichtje van opa. In Mycore zaten de kinderen aan hun bankje vastgevroren, maar of het hetzelfde plaatsje is.... bij jullie is het er 30 gr. Nou veel meer heb ik niet te melden, saai weer dus weinig te beleven.

Liefs jakkie