bericht 5 - Reisverslag uit Jaipur, India van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu bericht 5 - Reisverslag uit Jaipur, India van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

bericht 5

Door: Marianne en Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

15 December 2010 | India, Jaipur

Hallo allemaal, we zitten inmiddels in de provincie Radjastan. Een week geleden hebben we afscheid genomen van de gezellige groep van de Zuid reis. We vlogen vervolgens naar Delhi. We maakten daar kennis met de nieuwe groep, een overmaat aan vrouwen (7)! 9 pesonen totaal. We waren blij dat we uit Delhi wegkonden, wat een smerige stad en wat vreselijk veel armoedige, mensen, invaliden, zwervers, bedelaars. Geen pretje om te zien. En ongelooflijk druk verkeer, waar iedereen doet wat hem uitkomt, links inhalen, rechts inhalen, tegen het verkeer in, maakt allemaal niet uit, en altijd zo veel en hard mogelijk toeteren. De Tuktuk’s, racen overal plankgas tussendoor, maar wonderwel gebeurt er amper een ongeluk. Zo af en toe een doodgerden hond en zelf een doodgereden koe. De lijken laten ze trouwens allemaal rustig liggen, ze rijden er gewoon met een boogje omheen. Wat wel interessant is, zijn de Sikhs, de mannen die er allemaal zeer indrukwekkend uitzien, met blauwe uniformen, sabels, grote gele en oranje tulbanden en lange haren, krullende snorren en baarden. Na Delhi kwamen in een wat mooiere omgeving en bezochten we de afgelopen dagen diverse prachtige paleizen. Afgelopen nacht verbleven we in een tot hotel omgebouwd fort van de “ royal family”, Zeer sfeervol. Het gaat ons in elk geval goed en we zien veel (van heel mooi tot heel erg droevig). De Taj Mahal is er wel een van een heel uitzonderlijk caliber, wat is dat ongeevenaard mooi!! Is xeer bijzonder. Nou dit was het dan weer, we zakken nu verder zuidwaards, en mailen wel weer een keer over een paar dagen. P.S er staan nog wat foto's, voor de link zie bericht 3, met de foto's.

• 15 December 2010 - 09:34

Bert:

Hoi, oude herinneringen herleven, zeker nu jullie in gebied van India komen waar wij 5 jaar geleden ook waren. Met ook Delhi als diepte en Taj mahal als hoogtepunt!

Geniet er nog even van, voor je het weet is het kerst in NL!

• 15 December 2010 - 10:03

Madelon:

Prachtige foto's! Volgens mij een reis vol met contrasten. Geniet ze nog en tot binnenkort!
    Liefs Lon

• 15 December 2010 - 13:52

Zuzzz:

Heey roerr en Mar,

Leuk weer een berichtje van jullie te krijgen. Hier ook alles o.k Nog 2 weken werken en dan heb ik vakantie!! xx Zuzz

• 15 December 2010 - 21:40

Peter En Anneloes:

Hoi Wim en Marianne,
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Wat een mooie ervaringen. We krijgen ook zin om die kant op te gaan! Veel plezier nog!

• 19 December 2010 - 10:40

Jakkie:

Vanuit een Nederland dat helemaal is veranderd in een prachtige kerstkaart een berichtje uit Oosterhout. Zoals je wel begrijpt is het hier echt een winterwonderland, een dik pak sneeuw is er de laatste dagen gevallen. Afgelopen vrijdag zat heel Nederland vast 750 km file. Mensen die over 80 km vijf uur deden, dus wees maar blij dat je lekker daar zit. Schiphol was ook dramatisch, duizenden mensen hebben de nacht door moeten brengen op veldbedden omdat de vluchten niet vertrokken of konden landen op de bestemming, dus weer veel gemopper evenals op de NS. Met Kerstmis zou ik het wel leuk vinden, nog twee dagen sneeuw en dan moet de lente maar weer beginnen. Groot nieuws voor jullie waarschijnlijk dat Femke Halsema is afgetreden per direct. Verder vieren we vanmiddag kerstklaas zonder jullie aanwezigheid!!
    Helaas, maar beterschap is toch al beloofd??? Geniet nog fijn van dat mooie land en we zien jullie binnenkort. Liefs jakkie

• 19 December 2010 - 10:46

Liesbeth:

Ha alletwee,

Weer een zeer duidelijke weergave van jullie wel en wee. Dus jullie hadden een variatie ingebouwd in jullie reisgenotensamenstelling. Bijzonder! Hier, vast geen nieuws mer, blijft het winteren. Heden zondagmorgen 11.30 en het sneeuwt weer. Uitzicht dus, een witte wereld. Landelijk nieuws is dat Femke Halsema vrijdag pr direct uit de politiek is gestapt (kamer en partijleiding). Had dus een hoog Pauw en Wittemangehalte. Was geheel aan haar gewijd. Ga nu werken en het is koopzondag. Was overigens net blij verrast, zat namelijk net aan ze te denken, dat er een kerst/nwjaarswens van Emile verscheen. Nu even welgemeende groetjes en tot de volgende keer. Dag!
    Liesbeth.

• 20 December 2010 - 07:08

Marielle:

Heeey a.s zaterdag komen jullie weer thuis! (Heb ik geen Gelderlannder meer!) Er ligt een klein kerstontbijtje voor jullie op de aanrecht.
    Tot 1e kerstdag!Gezelli
    Marielle.

• 20 December 2010 - 16:09

Ing@kie:

Heedie Mar en Wim!! Vanuit een zwaar besneeuwd Nederland zou ik zeggen: blijf gerust wat langer als je kunt want het is barre winter geblazen. Gisteren een heel gezellige ouderwetse Sinterklaas gehad, en ja, Mar én Wim, we hebben jullie natuurlijk wel een beetje gemist! Ik begrijp dat jullie zaterdag alweer thuis komen. Vast weer met prachtige foto's. Ik ben zeer benieuwd naar jullie reisverhalen! Nog even heel erg bedankt voor jullie attente felicitaties (sms'je en kaart) aan het adres van Jan. We hadden allerlei wilde plannen op die dag (o.a. het casino bestormen!) maar het weer gooide dusdanig roet in het eten dat we maar thuis gebleven zijn! Ik verheug me weer op jullie thuiskomst!!
    Nog een paar fijne dagen in India!
    Veel liefs, Ing en Jan