bericht 2 - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu bericht 2 - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

bericht 2

Door: Marianne en Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

07 December 2011 | Namibië, Rundu

Ja zo gaat het lekker! 2 keer bericht 1 verstuurd en nu al weer bericht 2. De verbinding is zo traag dat het leek of het bericht niet verstuurd was. je snapt het wel....
We zijn nu al weer 9 dagen op weg. Inmiddels hebben we Zimbabwe al weer verlaten, zijn zijn via Botswana in Namibie beland. In Botswane kwamen we in het Chobe national park. Daar gingen we met een jeep op game drive. Niet zo heel veel gezien , wel buffels, impala's en (jawel!) leeuwen, vlakbij. Begin van het regenseizoen is de oorzaak van de weinig beesten. Pech dus. Maar we krijgen nog een kans in Etoha national park wordt gezegd (later).
Na dit onderdeel zijn we in de Okavango delta geweest, nog steeds Botwana. Een kamp midden op een eilandje, geen enkele voorziening, alles puur natuur. Transport er naar toe met kleine kanootjes, beetje koloniaal met ons twee lui achteroverliggend in zo'n kano en achter ons een gitzwarte mevrouw met de grappige naam : OK (de enige vrouw, de rest waren mannen, ) die met behulp van een boom ons voortduwde. We zagen daar Hippo's waar je na zo'n kwartier wel op uitgekeken bent, want ze liggen alleen met 2 oortjes en 2 oogjes boven het water, af en toe snuiven, onderduiken, en soms gaat die enorme bek open. Dat wetland was trouwens wel erg mooi. Veel riet en vogels. In de ochtend hebben we een wandeling gemaakt om de beesten te spotten, er zouden hnderden oliffaten, zebra's giraffen enzo zijn, maar niets van dat alles. Alleen een paar impala's en een wilddog (soort varken). Jammer. We hebben onderweg meer wild gezien dan daar.
Het over de grens gaat gaat trouwens weer gepaard met stapels formulieren en stempels. Ik (Mar) maakte trouwens een enorme fout door aan de grens te fotograferen Dat is heel verkeerd! Waarom??? ik snap het niet.
We gaan weer verder. Lang verhaal, maar ja het was ook al weer even geleden. en je kan dagen doen over het lezen van dit bericht, want voorlopig zijn we weer onbereikbaar. Tot de volgende keer en ik hoop dat alles goed gaat bij jullie in Nederland en Jo'burg, Wim en Marianne

• 08 December 2011 - 08:22

Jakkie:

he Mar en Wim,

al twee keer gereageerd op jullie berichten, maar zie op de reacties niet dat ze zijn doorgekomen. Vreemd. Kijken of het nu lukt

• 08 December 2011 - 08:36

Jakkie:

zie nu dat het wel lukt, dus voor de zoveelste keer hetzelfde verhaaltje. We zijn inmiddels al weer vier dagen terug in Jo'burg. het weer is hier heerlijk, zitten veel buiten, morgen weer aan de braai (weekend, he en geen open haard nu!) Zo te lezen gaat het jullie goed, ben benieuwd hoe Wim het vindt, in je sms je las ik dat hij erg moest wennen. Waaraan, ? Aan het tent opzetten, de zwarte mensen, het geafwas en gekook etc.?
    Vreemd dat jullie geen beesten gezien hebben, maar waarschijnlijk in Etosha wordt dat wel goed gemaakt.
    Hoe vonden jullie de sossous vlei, prachtig he? Mocht je er nog heen gaan, pas op je fototoestel. Het mijne had jaren later nog zand in de lens, dat knarste altijd als de telelens uitschoof.
    Maar het is er wel prachtig, het glaasje wijn bij zonsondergang kan ik me nog goed herinneren.
    Jullie komen de 22e, toch. Weet je al hoelaat, laat je dat even weten,?
    Ja internet is hier een probleem, ik heb er vier weken op gewacht en het werkt goed, maar het is minder snel dan in Nederland. Gelukkig hebben we een heimweeschotel, die hoorde bij het huis, dus kan ik DWDD en Pauw en Witteman via BVN zien, dus blijf ik op de hoogte met wat er speelt in Nederland. Nou dat was het, hopelijk komt dit goed door, misschien gaat het niet via de Ipad, dat is het enige wat ik kan bedenken waarom het niet gelukt is. Veel liefs en geniet nog. Jakkie