Bericht 3 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu Bericht 3 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

Bericht 3

Door: Marianne en Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

13 December 2011 | Namibië, Swakopmund

Na de lange reisdag waarin we oa ook ons vorige verslag hebben geplaatst hebben we dag erna een bezoek gebracht aan een dorpje waarin wordt getoond hoe de oorspronkelijke bewoners hier gewoond en geleefd hebben. Interessant om te zien. Vooral de enorme tieten van de vrouwen maakten indruk. En de mooie blote billen van de mannen trouwens ook, aldus Mar. Op deze plek hebben we voor het eerst pech gehad met het weer: flinke regenbuien in de nacht die het onmogelijk maakten te slapen in de tent. De weg ernaartoe was trouwens erg slecht: een african massage noemen ze dat hier. Mar is hier nog uitgegleden in de blubber. Probeerde haar val te remmen door zich aan een struik vast te klampen, maar die bleek flinke stekels te bevatten. Auw!
De volgende dag naar een van de hoogtepunten van de hele reis: het etoscha national park. Dit is begin 1900 opgezet door de Duitsers die het hier rond die tijd voor het zeggen hadden. Mooie camp site, veel beesten gezien maar ook een aantal niet en dan met name de olifanten. Er schijnen er 1500 te zijn maar wij hebben er niet één gezien. Oorzaak is de overvloedige regenval van de dagen vóórdat wij hier aankwamen. Ze hoeven dan niet naar de waterplassen te komen om te drinken want elders (buiten ons zicht) is er ook voldoende. Wel een hele mooie omgeving. En zwembaden! Voor het eerst en behoorlijk frisse nacht gehad.
Daarna door naar Spitskoppe. Dit is een bijzondere formatie bergen. De hoogste wordt ook wel de Matterhorn van Afrika genoemd, omdat hij ook heel moeilijk te beklimmen is. Lijkt op Ayers Rock in Australië. Hele mooie zonsondergang gezien. Groepsgenoten hebben hier onder de sterrenhemel geslapen. Niks voor ons!

Hierna door naar de kust, de plaats Swakopmund. Maar vóórdat we hier aankwamen hebben we eerst nog een enorme zeehondenkolonie bezocht. Tienduizenden moeten het er zijn geweest. Ook heel veel pasgeboren exemplaren. Waarvan zeker 25% het niet red. Voornaamste reden: ze worden verpletterd door collega zeehonden. Deze beesten stinken van nature al behoorlijk maar als er ook nog doden tussen liggen wordt het nog een graadje erger. Jakkes!
Swakopmund is nog erg Duits. Konditoreien, bierstuben, straatnamen etc etc. Hier zitten we bijna 3 dagen in een basic huisje (echte bedden!) met een Australisch/Frans koppel en er kunnen allerlei uitstapjes worden ondernomen. Wat dacht je van vissen, bungie jumpen, sky dyven, sandboarding, quad driving. Niet echt iets voor ons . Wij doen het hier even rustig aan, gaan nog wel een bezoek van een halve dag aan een township brengen. Het is hier overigens niet echt warm, maar een graadje op 19 met moeite en met een dik wolkendek! Moeten we weer omschakelen, we waren net zo gewend aan de rond de 30ers, Als we hier weer vertrekken zitten we 5 nachten op verschillende plaatsen. Betekent dus nog een hoop 'tentgedoe'. Daarna ligt Kaapstad aan onze voeten. Groeten en tot later van Wim en Marianne.

• 13 December 2011 - 10:38

Lootje:

Spannend! Hoe gaat het met stekelige Mar???? Toch niets aan overgehouden. Op wie lijkt Mar toch??? Liefs uit een zeer stormachtig en koud Nederland.

• 13 December 2011 - 11:46

Liesbeth:

Ha alletwee,

Eindelijk een reactie van mij waarin meteen het al sinds 28 november de voorgenomen tekst: wens jullie een voorspoedige reis + dito aankomst en verheug me op de "Waar ben ik' teksten.
    Inmiddels al nummer 3. Tsjonge, wat ik heeeel vroeger op school al leerde/hoorde:'Zuid-Afrika is een van de mooiste landen ter wereld', wordt ook weer in jullie verslagen overduidelijk!
    Regen aldaar, ook hier goot het de hele ochtend en is er ook stormachtig weer voorspeld. Moet erg wennen aan mijn nieuwe 'arbeidssituatie'. Geweldig afscheid gehad maar na 26 dec meer daarover.
    Tot weer snel via deze weg. Geniet ze, het klinkt/leest allemaal super.
    Heel veel groetjes,

liesbeth.

• 13 December 2011 - 16:37

Hans Van Wijk:

Leuk om te lezen en veel plezier nog!

gr.
    Hans

• 13 December 2011 - 18:14

Mariëtte V.d. Z.:

Hé, daar,
    ben zelf al weer een week terug uit Florida: een heerlijk, relaxed - beetje bejaard - land waar ik genoten heb van de zon, de temperatuur en de verrukkelijke saaiheid (dat meen ik) van de westkust na een week avonturieren in de Keys en de Everglades met alligators! Van jullie verwacht ik eigenlijk niet anders dan avonturen als vissen en zo! Geniet nog lekker en blijf desnoods want hier is het vreselijk! Regen, wind en kou..
    Of, nee, kom toch maar terug! Liefs, Mariëtte

• 13 December 2011 - 22:40

Dejetties:

Hoi Wims en Marianne,
    Klinkt allemaal erg leuk en als ik me niet vergis lees ik tussen de regels dat jullie inmiddels helemaal verknocht zijn aan kamperen! We zullen vast een Oerol plekkie op Cupido voor jullie reserveren ;-).
    Geniet nog van jullie laatste week, ik ben benieuwd naar de foto's.

Groeten van dejetties

• 14 December 2011 - 08:18

Jakkie:

he Mar en Wim,
    op de een of andere manier lukt het me niet via de ipad berichtjes te sturen, dus dan maar op de computer.
    Zo te lezen geniet Wim enorm van het kamperen, dat vind ik toch vreemd, Geer die toch absoluut geen kampeerder is, vond het in Afrika wel leuk. Maar goed over een paar dagen mag je weer in een echt bed slapen, en ben je toch weer een hele ervaring rijker. Gisteren toevallig Tirza gekeken, en daar zie je precies wat jullie meemaken, die zeehondenkolonie etc. Hebben jullie Sossus nou al gezien, dat is toch prachtig. Kraakt je camera nu ook van al dat fijne zand, en heb je er wel een wijntje gedronken bij zonsondergang....Dat is wel zo mooi.
    Laten jullie nog even weten hoelaat jullie aankomen, Geer zit nu in Kaapstad, maar die komt vanavond weer terug. Er zijn heel wat vluchten op een dag. Kaapstad is wel erg leuk, vooral waterfront. Geniet nog en tot volgende week.
    Liefs jakkie

• 17 December 2011 - 09:44

Marielle:

Hee Mar en Wim,
    Klinkt goed jullie reisverhalen. Wij net terug uit Egypte. Dat was een hele leuke week voor allemaal. Relaxed: tennissen, golfen, visjes kijken in de rode zee met een glasbottomboot. Maar vooral lekker eten,drinken kletsen. Tot volgende week!