Eerste bericht - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu Eerste bericht - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

Eerste bericht

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

30 November 2014 | Verenigde Staten, Crystal River

We zijn in de States! Vrijdagmorgen in alle vroegte vanuit Amsterdam naar Orlando. Een ellenlange vlucht van 10,5 uur. Te laat vertrokken, maar ach wat zou het. Dan het lange wachten voor de douane, vele controles van de bagage en naar de autoverhuur. de kleine auto's waren en niet (meer) dus een mooie middenklas auto, automaat natuurlijk, met een tomtom. Ons hotel was 15 minuten van het vliegveld. Mooi luxe hotel. Een lekker relaxte start van de vakantie. We aten in een eettent die alle vermoedens die we vooraf hadden over eten in de States wel bevestigden. Overvolle borden, vette sausen, een overenthousiaste dame met pet op die aankondigde dat ze onze "special" serveerster was! Do you like a dessert? Terwijl we tegen een berg ongeconsumeerd eten opkeken. Overal grote TV schermen met vooral sport en reclame, en heel wat veel te dikke families. Alles bij elkaar wel geinig zo'n eerste indruk. De volgende dag vol goede moed mbv de tomtom naar Crystal River, onze volgende bestemming. Het is idd lekker relaxed rijden hier, geen jagende automobilsten, lekker rustig op de weg en als je het wegwijzersysteem eenmaal doorhebt is het goed de weg te vinden. Helaas kende de TT het adres van ons hotel niet, dus via sinaasappelverkopers en sherrifs uiteindelijk gevonden. Eerste indrukken, de Amerikanen die we tot nu toe ontmoet hebben zijn super vriendelijk en enorm behulpzaam, de wegen prima bereidbaar en duidelijk. We zitten nu in Crystal River aan de Westkant van Florida. Morgen een dag hier en dampn weer een einde verder naar het westen.
Tot volgende bericht.

• 30 November 2014 - 09:38

Lootje:

Fijn dat jullie heelhuids zijn aangekomen! Wat is de temperatuur nu? Geniet lekker van Florida! X

• 30 November 2014 - 10:07

Els:

Heeeeeel veel plezier in de States. Ik ben benieuwd straks naar jullie foto's.

• 30 November 2014 - 10:19

Ingrid:

Hee jankys, klinkt goed daar! Beetje mooi weer ook?

• 30 November 2014 - 10:58

Liesbeth Van Der Brugge:

Als 'van ouds' weer een heldere weergave van jullie eerste indruk(ken) van dit stukje VS. Geniet ervan. Ben ook benieuwd naar de temperatuur. Hoop dat jullie de grote eetporties kunnen weerstaan.
    Groet uit een tot nu toe rustige zondagmorgen te Nijmegen. Liesbeth.

• 30 November 2014 - 13:42

Marielle:

Heeey die hoi, kunnen jullie discreet een foto`tje schieten van zo`n enorrrrme berg eten.., met liefst ook de hele dikke familie erbij...? Of van een hudge billenpartij?
    Hier alles goed. Geniet en eet met mate!

• 02 December 2014 - 03:27

Mariette:

Gisteravond zijn wij aangekomen na een eveneens erg lange reis. Vandaaag onder een blauwe lucht en schitterende zon doorgereden naar ons verblijf op Anna Maria Island over de die prachtige Sunshine Skyway Bridge waar we over een kleine veertien dagen elkaar kruisen als jullie naar het zuiden gaan en wij weer terug! Grappig idee om in de buurt te zijn (nou ja, in de buurt..)