bericht 2 - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu bericht 2 - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

bericht 2

Door: Marianne en Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

08 December 2009 | Costa Rica, Sarapiquí

En dan nu een wat uitgebrieder verslag.
Nog even terugkomend op de heenreis.we hadden dus 4 uur vertraging waardoor we de aansluitende vlucht in houston net misten. Daardoor waren we genoodzaakt om in houston te overnachten. De volgende ochtend vertrokken we om 9 uur. Dat betekende dat we helemaal niet in San Jose (hoofdstad) zijn geweest. Direct door naar tortuguera NP. Dat stat bekend om zijn stranden waar de schildpadden hun eieren leggen. Maar helaas niet in deze periode. Ze waren net ut hun eitjes gekropen om de zee in te trekken. Maar de rest van de natuur daar is ook zeer de moeite waard. Luiaard, apen, boa constrictortje, otter en heel veel mooie soorten vogels. Dat alles werd vanuit een bootje bekeken.
De weg ernaar toe was trouwens niet al te best. Een uur lang op een onverharde weg is niet echt fijn. Maar de boottocht naar de lodge toe was spectaculair. In het donker met een vaartje van 50 km per uur en dan ook nog scherpe bochten maken! Heel spannend.
Toen door naar Sarapiqui. Best weer een lange tocht over niet al te best wegdek. Hier zijn veel mooie felgekleurde kikkers te zien en, eindelijk, de toekan. Zeer bijzonder met de enorme snavel. Gisteravond hebben we in het donker nog felgekleurde kikkertjes gespot en gevonden. Ze kunnen niet tegen flitslicht dus we stonden daar met een man of 10 rond een kikkertje hem te beschijnen met zaklantaarns en te fotograferen. Moet er vast heel oenig hebben uitgezien. Je kunt hier ook raften en een chocoladefabriek bezoeken, maar daar hadden we even geen zin in. Vanmiddag vertrekken we hier al weer op weg naar La Fortuna. Best jammer want het is hier goed toeven. Bij La Fortuna ligt de vulkaan El Arenal die eigenlijk altijd wel een beetje ectief is. Daar gaan we vanavond naar toe. Hopelijk is het niet mistig of bewolkt. Anders hebben we morgen nog een herkansing. De Gezondheid is helemaal ok en rest trouwens ook.

• 09 December 2009 - 16:29

Jakkie:

Dat is snel, de eerste reactie nog maar net weg of daar is nummer twee. Leuk voor je al die griezels, boa constrictortje, kikkers etc, dit soort beesten kunnen me niet bekoren. Vogels daarentgen wel, de toekan is inderdaad prachtig, heeft wat van de hornbill.
    Nou nogmaals veel plezier, en tot de volgende mail. Liefs Jakkie

• 09 December 2009 - 17:35

Marielle:

Hoi hoi Leuk een uitgebreder berichtje van jullie te lezen. De krant is nu in orde, heb gebeld met het kantoor. Lekker,zo`n krantje in de b.bus elke dag.Hier werken en verder alles o.k

• 15 December 2009 - 16:41

Liesbeth:

Hoi alletwee,

Wat een pech op de heenreis. Tsjonge, een aanslag op geduld en rust.
    Teken bij deze overigens in voor een info avond over Costa Rica, Wat jullie nu al schetsen over de fauna. Het lijkt me overweldigend.
    Alhier is het goed koud geworden. De schaatsers onder ons hopen uiteraard dat er het komend weekend geschaatst kan gaan worden.
    Verder gister uitgebreid Agassi bij zowel DWDD als Holland Sport ter promotie van zijn boek ' Open".
    Tja, verder krijgt de stad natuurlijk een steeds groter Kerstgehalte maar lijkt de gemeentelijke kerstverlichting toch wat soberder dan eerdere jaren.
    Kwam net van het station (cursusdag te Arnhem) via de Javastraat en die ziet er leeg uit rond no. 21.
    Verdergeen schokkende berichten of het moet het gooien met een miniatuur Dom van Milaan zijn richting het gezicht van Berlesconi.(aangeslagen met een gescheurde lip en kapotte tanden afgevoerd naar het ziekenhuis).Verder vergadert ' de wereldtop' in Kopenhagen over het milieu.
    Ben net thuis en nog niet op de hoogte van het allerlaatste nieuws.
    Geniet ze en tot de volgende keer.

Groetjes,

Liesbeth.