bericht 4 - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu bericht 4 - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

Door: Marianne en Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

17 December 2009 | Costa Rica, Dominical

De slangentuin was grandioos.We zagen een slang een levende muis opeten, nou niet normaal, jakkes wat een akelige beesten. Toch alles gefilmd van begin van het, in de kooi gooien van het muisje, de jacht op het muisje en het einde van het muisje.
Nog later zijn we weer naar de kikkertuin terug gegaan, waar we in het donker met een zaklamp de kikkers konden spotten, heel veel gezien en ze waren een stuk beweeglijker dan overdag.De volgende dag weer vroeg op pad om de heel speciale vogel quetzal te kunnen bewonderen. Heel apart tussen al die echte vogelaars, die al opgewonden raken van een vogeltje van 1 mm. Het was zo koud die nacht dat de kachel aan moest. Ligt ook op 2200 meter!
En nu zitten we in weer een heel warm oord, aam het strand om het plaatsje Dominical. Een badplaats die niet veel om het lijf heeft, maar er is strand en een beetje Bob Marley sfeer. Reggae sfeertje dus. En van die wapperhoofden. Het is wel lekker toeven, eigen huisje met een veramda. Hier nog eem dag en dan weer naar het volgend adres.
Laren we wel weer horen tegen die tijd. Sterkte in Nederland met die akelige files en sneeuw. Maar toch ook weer heel leuk om te kunnen schaatsen!
Dit was het weer en tot de volgende keer. M&W

• 18 December 2009 - 09:01

Simone:

Ik hoef geen filmpjes van jullie te zien ....bah, een etende slang....
    Dat strand met Bob Marley sfeer zou ik wel weer zien zitten, heerlijk. Bob zou postuum een enorme prijs moeten krijgen, hij is van Egypte, Laos tot Costa Rica populair!
    Geniet er nog maar van jongens!
    Simone

• 18 December 2009 - 09:30

Liesbeth:

Hoi beiden,
    Tsjonge, Costa Rica stel ik me vanaf heden voor als een grote ' dierentuin' en teken nu ook weer in voor de film: ' Slang eet muis.'
    Jullie zijn al goed op de hoogte over het wel en wee op de wegen etc. De treinen schijnen nu (vrijdagmorgen 18-12 rond half 11) weer redelijk op tijd te rijden. Verder zit de klimaattop in Kopenhagen in het slop. Misschien dat USA en China nog wat vaart erin kunnen brengen. Nijmegen heeft bijna scholvakantie maar het winkelpersoneel en andere dienstverlenende instellingen draaien gewoon door t/m 24-12 17.00 uur. De bekende uitnodiging van WvG voor 24-25 dec borrel is ook gearriveerd. Maandagavond + LB (lang niet gzien) naar een debat in Lux. Morgen met Marieke V. koffie. De baby wordt officieel op 23-12 verwacht! En ondertussen hier en op het werk de eindejaarssfeer er proberen in te brengen en te houden. Heb de krant van vandaag nog niet gelezen maar saillante details volgen wellicht nog.Geniet nog even van jullie tijdelijk buitenhuisje in de zon en totlees maar weer. Goh, jullie komen al bijna weer terug realiseer ik me nu.
    Desalnietemin hou de warmte van Costa Rica nog even vast.

Groetjes,

Liesbeth.

• 18 December 2009 - 20:55

Marielle:

heej Broerrrrrrrrr Marianne,

Vannacht wordt het hier MIN 14 graien! BRRRRRRR OP de scooter is het ook BRRRRRRR, Ik werk hard maar over een weekje MMMMMMMMM naar de zon
    Zussssssss

• 21 December 2009 - 18:01

Riet44:

Ha dierenliefhebbers. Ik begrijp dat het einde van de muisjes is bespied,maar dat de kikkerbilletjes er nog aan zitten (een delicatesse in sommige landen en milieus).
    Nu het woord milieu valt: de bijeenkomst in Kopenhagen heeft niet alles voor Nederland opgeleverd. Toch gaan
    'we'eraan werken om de aarde niet meer dan 2 oC op te laten warmen. Wat is uw aandeel? in verre oorden.
    Vorige week hebben jullie het 20e Dictee gemist, gechreven door Gerrit Komrij. Het was er eentje met veel instinkers en aanmerke-lijk minder moeilijke woorden dan vorig jaar.
    Gemiddeld 29 fouten, dus er ligt nog wat op jullie te wachten.
    Goede tochten verder en alle goeds....tot.....?