bericht 8 - Reisverslag uit Airmen Village, Filipijnen van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu bericht 8 - Reisverslag uit Airmen Village, Filipijnen van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

bericht 8

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

04 Maart 2013 | Filipijnen, Airmen Village

Daar zijn we weer. Inmiddels zitten de Filipijnen er al weer bijna op. Maar eerst even terug naar het eiland Bohol waar het laatste bericht vandaan kwam. Daar maakten we zowaar een flinke stortbui mee op een moment dat het NIET zo goed uitkwam. Wij zaten ergens te lunchen en al onze spullen lagen een eindje verder op het strand (oa. camera en Ipod). We vreesden het ergste, maar het viel erg mee. Gelukkig had de handdoek die we op die tas gelegd hadden het meeste water opgevangen.
We zijn met een boottocht naar het eiland Cebu gegaan waarvan we een dag later weer door zouden vliegen naar het 'sloteiland', Palawan. In Cebu was het zondag en dat gaf ons verblijf daar wat extra cachet. Wat een enorme impact heeft de RK-kerk hier. Open lucht missen, files met bussen die alle gelovigen weer naar huis brachten. Wij gunnen de Filipijnen een Filipijnse nieuwe paus! Maar voor het eerst ook minder leuke dingen gezien: diverse zwervers waarvan er één nog geen 10 jaar was.
Daarna dus naar Palawan. Daar hebben we net 3 heerlijke relaxdagen achter de rug in een klein niet-toeristisch dorpje. Heerlijk! Met als enig 'wapenfeit' een eiland boottocht. En eindelijk weer eens kunnen hardlopen langs het strand. En naar de kapper geweest voor nog géén euro! En zojuist, na ongeveer 6 weken,weer eens echt lekkere koffie gedronken. Vandaag zijn we naar het hoogtepunt van dit eiland geweest: de underground river. Een ondergrondse rivier van ruim 8 kilometer. Het was een behoorlijke reis ernaar toe, maar het was zeer de moeite. Nog nooit zoiets bijzonders gezien in cave. We mochten maar 1,5 km naar binnen, want anders zouden er zuurstofproblemen kunnen ontstaan. Hiermee zitten de Filipijnen er eigenlijk wel een beetje op. Morgen vertrek naar Manila, van daaruit door naar Jakarta en de volgende dag uiteindelijk naar Ambon. Waar ons Indonesië avontuur begint. Enkele trefwoorden die ons in de Filipijnen zijn opgevallen: heel vriendelijke mensen, mooi en groen, veel oude, dikke, kale Europese mannen die hier met Filipijnse vrouwen vakantie vieren op kosten van die eerste, tweetalig, grote invloed RK kerk.
We zijn benieuwd wat Indonesië ons gaat brengen. En qua gezondheid nog steeds alles dik in orde.

• 04 Maart 2013 - 13:50

Jacqueline:

He Mar en Wim,
    Goed te horen dat alles nog steeds geweldig is. Ja dat de Fillipijnen heel katholiek zijn was bekend, en dat die oude, meestal lelijke dikke europeanen er met mooie jonge meisjes rondlopen, was ook bekend. Vaak kunnen ze elkaar niet eens verstaan. Triest bestaan als je zo arm bent dat je dat voor geld moet doen.
    Dus nu op naar Indonesie! Voor Wim de eerste keer? Ga je naar Sumatra?of alleen Java en Sulawesi?
    Zag dat je geprobeerd hebt te skypen? Was waarschijnlijk niet thuis, jammer.over twee weken ben ik weer in Nederland. Geloof dat het weer aan de beterende hand is, al 11 graden. Zo dat was het weer. Kijk uit naar jullie volgende verhaal.
    Liefs Jacq

• 04 Maart 2013 - 14:22

Sander:

Hey wereldreizigers!

Wat een prachtig verhaal weer. Leuk om te lezen!

Geniet ervan!

groetjes,
    Sander

• 04 Maart 2013 - 19:11

Marielle:

Hee Broerrr en Marrr,

Leuk weer een mail te lezen van jullie!
    Diep droevig van die jonge Phillipijnse meisjes die met oude lelijke Europeanen " Vakantie Vieren"...Ja,...duhhh!!
    Hier eindelijk die lange winter uit. Morgen: 15 graden,...
    Ik werk en betaal rekeningen, ha, ha hoe leuk kun je bezig zijn!
    Ben vandaag geslaagd voor mijn praktijktoets spuiten (en niet slikken) Op een pop, Kelly was haar naam.
    Kelly lag in een bed in het Mercure hotel in Den-Bosch,
    Mijn retourtje Nijmegen-Kelly heeft een uurtje of 5 gekost met de N.S. Het zat een beetje tegen, maar dat geeft toch allemaal nie?
    Greetz , geniet en tot het volgende verslag.

• 04 Maart 2013 - 20:26

Els:

Heerlijk die verhalen van jullie.ik leef helemaal mee. Hier gaat het lekker zijn gangetje. Eindelijk lekker voorjaarsweer en dan denk je, yeh, we gaan ons tennisrokje aan trekken maar.... Nee hoor. De banen zijn nog dicht. Jammerrrrr.
    Jullie nog heul veul plezier. Groetjes uit het Nijmeegse

• 05 Maart 2013 - 16:56

Marc:

Wat een leuke verhalen allemaal.
    Zo krijg ik ook weer nog meer zin om er op uit te gaan. Ons uitje naar Bari was mijn laatste trip. Maar.....
    Marielle en ik hebben al weer een ticket gekocht voor in het najaar. Het wordt een rondreis Marokko! Leuk toch?
    Daar zijn jullir ook geweest dus voor die tijd komen we nog even wat tips sponsen, mogelijk onder het geniet van een drankje ...

Keep us posted!

Marc