NZ Noorder eiland 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu NZ Noorder eiland 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

NZ Noorder eiland 2

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

06 December 2018 | Nieuw Zeeland, Wellington

Weer een week verder sinds ons laatste bericht. We zijn nu in Wellington aangekomen, het zuidelijkste puntje van het Noorder Eiland. We hebben heel veel gedaan en prachtige landschappen gezien. Helaas werkt het weer niet mee, veel storm en regen, en dus ook koud. Daardoor zijn diverse excusies afgelast, zeiltocht, nog een boottocht, maar meest jammere die niet doorging was de Tongariro crossing. Een zware beklimming naar the Red Crater, het beloofde een spectaculaire tocht te worden. We stonden gepakt en gezakt om half 8 ‘s-morgens om te gaan lopen, maar helaas. Desondanks wandelen (alternatieve troostwandelingen) we nog veel uren op een dag. In de groep allemaal erg prettige mensen, net als de reisbegeleider.
Vanaf morgen zou het weer beter worden. We gaan na morgen met kleine vliegtuigjes naar het Zuider eiland en zijn dan een aantal dagen “off line”.

• 06 December 2018 - 05:58

Lootje:

ondanks het slechte weer toch nog mooie avonturen lees ik! Enjoy
    en goede vlucht(en). X Lo

• 06 December 2018 - 06:29

Corrie:

Jammer van het weer, ik kan me herinneren dat wij daar ook heel slecht weer hadden, ook weinig gezien en een afgesloten weg.
    Hopelijk op het Zuider eiland beter weer, ook daar gaan jullie weer veel moois zien, mogelijk die mooie wandeling in Abel Tasman National Park waar je met een boot ergens wordt afgezet en wandelend terug kunt. Vergeet niet witte wijn te drinken in de Marlborough Sound Proost! Verder verklap ik niets.
    Geniet van al het moois dat jullie nog voor de boeg hebben.
    Groet Corrie en Herm.

• 06 December 2018 - 06:29

Maud:

beetje Hollands weer, maar bij jullie wordt het beter, lijkt me een super interessante reis, groetjes, Maud

• 06 December 2018 - 06:38

LIESBETH:

Tja, een beetje brrrr weer maar er komen vast nog hele mooie weken. Jullie zijn er net...En het ziet er allemaal prachtig uit! Grt., L.

• 11 December 2018 - 11:38

Annick:

Lieve Marianne en Wim,
    Leuk van jullie te horen! Wat jammer van het weer!! Het Noorder Eiland is fantastisch! Zijn jullie ook over de 90 miles beach gereden? Als jullie terug zijn kom je een avondje in mijn fotoalbums kijken, om te zien hoe het er met mooi weer uitziet, je weet dat wij er 4 jaar gewoond hebben. Het vulkanisch park heette toen " The craters of the moon". En nu helemaal genieten van het Zuider Eiland. Het is midsummer en ik wens jullie een prachtige dag op Milford Sound, want die ga je zeker bevaren! Hoort bij de tour!!