NZ zuider eiland 2 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu NZ zuider eiland 2 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

NZ zuider eiland 2

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

21 December 2018 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Over enkele uren vertrekken we naar Australië. Nieuw Zeeland zit er op. Het is een prachtig mooi land, elke keer nieuwe landschappen met bijzondere vegetaties de een nog mooier dan de andere. We hebben heel veel gewandeld, soms behoorlijk pittige en uiteraard hebben we veel kilometers in de bus gemaakt nl 4545 km. Van uiterste noord- naar het uiterste zuidpuntje. De heleicopter vlucht om de top van de Mount Cook en landing op de Fox gletcher was wel een sensationeel hoogtepunt. Maar ook Milford Sound was bijzonder, ook daar in de stromende regenop de boot. Maar de het mooie was dan wel weer dat er daardoor heel veel watervallen ontstonden. Vandaag waren we in Christchurch, waar in 2011 een zware aardbeving is geweest. Erg luguber die stad met nog steeds veel gestutte en half ingestortte gebouwen, vaak grote lege plekken in de stad, waar ooit hoge gebouwen stonden. Het was zeer heftig geweest vertelde onze chauffeurdie het zelf had meegemaakt, hij was er nog steeds emotioneel over.
Dat was het voorlopig, tot over een tijdje dan vertellen we over Australie.

• 22 December 2018 - 05:20

Liesbeth:

Hoi ,NZ mooi samengevat. Op naar Australië! Goede reis en tot de volgende keer. Hartelijke groet!. Liesbeth.

• 22 December 2018 - 06:13

Enny:

Mooie beschrijvingen Marianne! Jullie zien enorm veel, fantastisch lijkt me dat.
    Veel plezier in Australië.

• 22 December 2018 - 06:23

Ingrid:

Hee reizigers,

Mooi verslag en wat beleven jullie een indrukwekkende tijd lijkt me. Sla alles goed op en Mar, we gaan er van uit dat je weer een prachtig album maakt want ik mis nog wel wat meer foto's!
    Beleven jullie daar ook nog zoiets als Kerst?? Of wordt het volop zomer in Australië?

Wij duiken de herfstachtige Kerst in. Liefs en kus, Ing

• 22 December 2018 - 08:21

Jacqueline Malcontent:

Klinkt allemaal super! Vond je Zuidereiland mooier dan Noordereiland?
    Nu twee maanden naar Australië dus! Heerlijk, hoop dat het weer daar beter is. Benieuwd naar je volgende brief. Vlieg je op Sydney?
    Liefs jacq

• 22 December 2018 - 12:15

Corrie Hofmeijer:

Hallo Reizigers,
    Ik was benieuwd hoe jullie Christcurch aan zouden treffen, ik kan me voorstellen dat het bizar was. Wij waren daar in 2011 vlak vóór die aardbeving, de kerk waren ze toen prachtig aan het versieren met een bloementapijt, daar gingen we elke dag even kijken hoe het vorderde en nu nog steeds een ruïne. In Australië in een cafeetje zagen we toen op TV wat er in Christcurch gebeurde rond het middag uur. Totale paniek, dat vergeet men nooit.
    Maar jullie gaan nu genieten van Australië met hopelijk beter weer, wel goed insmeren met zonnebrand hoor, want voordat je het weet ben je knetter verbrand.
    Hier zitten we in de donkere dagen ervoor.
    Maar de dagen worden alweer langer vanaf gisteren.
    Fijn dat we jullie belevenissen mogen volgen.
    Herm en ik wensen jullie Fijne Kerstdagen en een gelukkig 2019 alvast.

• 22 December 2018 - 15:08

Mariëtte:

Hoi samen, leuk weer om te lezen.. mooie foto op die gletscher, moet indrukwekkend geweest zijn..
    geniet nog van een Kerst in Australië!!! Met veel zon en goede temperaturen hoop ik voor jullie.