Bericht 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu Bericht 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

Bericht 2

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

16 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Inmiddels zitten we al weer lang en breed in Myanmar. Vlucht ok, taxi ok, alles ok. We zitten in een guesthouse waar een collega van me eerder is geweest en zijn beschrijving klopt precies: heel basic, weinig poespas, geen warm water maar wel schoon. En heel aardig en behulpzaam personeel. En, nieuw in myanmar, we konden hier pinnen. Is nog echt iets bijzonders hier en dat merk je aan de drukte om het apparaat. Alle moneychangers zullen zich wel zitten te verbijten, want veel minder klandizie. Myanmar is niet te vergelijken met Bangkok: oude auto's, geen hoge moderne flatgebouwen om maar iets te noemen. En dan vergeet ik het gerochel en gefluim op straat. Jakkes!
Gisteren een city walk gedaan. Nog best veel koloniale gebouwen hier. Maar wel vaak vervallen. Vandaag de enorme shwedagon pagode bezocht. Indrukwekkend! Morgen willen we nog met een speciale trein langs de highlights van Yangon rijden en dan gaan we morgenmiddag naar een busstation om daar in de nachtbus naar Bagan te stappen. Daar zijn heeeeeeel veeeeeeel tempels te zien die je fiestend kunt aandoen. Dan eindelijk in een wat relaxtere omgeving. Die drukke vieze steden hebben we nu wel een beetje gehad.
We lezen net dat het in Nederland nog steeds volop wintert en dat ook nog wel even zal duren. Vervelend voor jullie, fijn voor ons. Toch???
Dat was het wel zo'n beetje. Weet niet hoe de wifi faciliteiten in bagan zullen zijn. Maar jullie lezen ongetwijfeld weer van ons.

Groet van Wim en Marianne

• 16 Januari 2013 - 16:54

Marielle:

Heee Broerrr en Mar,

Dat klinkt goed! Volgens Mick en Jeroen moet je i.d.d fietsen huren en geen paardenkar in Bagan. Op de fiets zie je meer tempels zeggen ze.
    hier winter en sneeuw, niet mijn ding. Ik ben aan het bijkomen van een werkmarathon. Had een nachtdienst en ja hoor, patiënt gaat dood in mijn bijzijn!
    Gisteren getennist in de hal in Bemmel. dat was heerlijk! Groetjes Marielle.

• 16 Januari 2013 - 20:53

YdV:

Spannend hoor. Even over die trein waar jullie meegaan: wie heeft die spoorlijn aangelegd? Toch niet.. want dat is dan zeker speciaal! Veel plezier weer!!

• 17 Januari 2013 - 15:51

Liesbeth Van Der Brugge:

Hoi Alletwee,

Klinkt/leest geweldig. En nu gelukkig even weg uit de drukte. Inderdaad winter.Zit sinds het weekend met een behoorlijke griep en de verwarming was uitgevallen. Alles had een hoog brrrrr-gehalte. Ketel is inmiddels gemaakt maar ik ben nog niet beter.Al 3 dagen niet buiten geweest.M.Driljo komt straks en brengt me naar het een en ander. Hopelijk lukt hete zaterdag naar de verrassingsparty van Michiel (de man van Ans) te gaan.Dus hier volop winter, wat ik eigenlijk heerlijk vind maar er heerst dus ook een griepvirus.
    Genieten jullie van het vervolgtraject te Myanmar.Ben benieuwd!
    Heel veel groetjes,
    Liebeth.

• 18 Januari 2013 - 11:21

Riet :

Ha Mar en Wim,

Het lijkt mij lekker die warmte. Het is hier koud (vanochtend -2 C), zeker wat de gevoelstemperatuur betreft. Het e-woord (11) is gisteren voor het eerst gevallen. Staatsbosbeheer ontraad mensen ten stelligste op de oostvaardersplassen te schaatsen. Het ijs kraakt aan alle kanten en er zijn veel dunne plekken. Op Omroep Flevoland zag je dan ook veel oud rakkers (ex- friezen?).
    Geniet van de warmte, het 'niks' doen, het fiesten en wat je nog meer bedenkt.

Tot??

Riet

• 18 Januari 2013 - 12:36

Ingrid:

Hee Mar en Wim,

Mooi contrast hoor, jullie in halftropische warmte en wij hier in de vrieskou. En ja hoor, het e-woord is weer gevallen. Dagelijks Reinier Paping-achtige honderdjarigen op TV die komen komen ver tellen over de elfstedentocht van een halve eeuw geleden.
    Zo te horen gaat alles goed met jullie. Toch wel geweldig hoor zo'n lange reis. We volgen de verhalen verder wel, geniet!

Ingrid