Bericht 3 - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu Bericht 3 - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

Bericht 3

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

21 Januari 2013 | Myanmar, Pagan

Bagan zit er al weer bijna op, morgen gaan we met de ferry over de rivier in 12 uur naar Mandalay, het noorden. De reis met de nachtbus hier naar toe, verliep op zich prima, maar om half 5 werden we slaapdronken (we hadden een slaappil genomen) uit de bus gesommeerd, want we waren er al. Aardedonker en dan maar op goed geluk gaan zoeken naar het hotel. Uiteindelijk vonden we dat met behulp van een koetsiertje. Maar we waren nog niet gewenst in het hotel en werden de deur uit gestuurd met, ga maar naar de zonsopkomst kijken. Nog steeds in een waas zijn we dat gaan doen, best koud was het, bij een tempel aangekomen moesten we ook nog de schoenen en sokken uitdoen. Maar we hebben wel iets heel moois gezien. Een dag hebben we voor pampus gelegen, omdat het lichaam zich moest aanpassen aan de veranderingen (eten, klimaat). Maar de dag erna toen we weer opgekikkerd waren, hebben we fietsen gehuurd en zijn al die prachtige pagodes gaan bezoeken, de dag erna nog een aantal. Het zijn er ruim 2000 trouwens. Het gaat ons prima, en hebben zin in weer het volgende "evenement"
Afhankelijk van internet mogelijkheden melden we ons weer over een tijdje.

• 21 Januari 2013 - 16:24

Marielle:

Heeey die Mar en Wim, dat klinkt fantastisch! En ja,.. geweldig dat de mensen zo aardig en behulpzaam zijn. Het is vast het boedhisme wat hen zo maakt. Als ik dat allemaal lees wil ik ook naar Birma,maarja!
    Heb je gemaild hoe het hier vergaat. Ik ga morgen weer een dubbele 24 uursdienst draaien, goed voor de euri`s. Volgende week het wintertoernooi, daar heb ik zin an! Geniet van alles en tot de volgende mail,
    Mariella de B.

• 21 Januari 2013 - 17:39

Jacqueline:

Dat klinkt weer super, ben benieuwd wanneer jullie pagodemoe zijn. 2000 is wel heel erg veel, maar ik neem aan dat jullie ook nog wel wat andere dingen gaan doen.jullie zijn vast blij dat je de sneeuw in Nederland bent ontvlucht. Vandaag schijnt het in Brabant geijzeld te hebben. Ik ben ook blij dat we hier in het zonnetje zitten, hoewel we net drie natte dagen gehad hebben, bijzonder voor hier, maar vandaag schijnt het zonnetje weer.
    Nog heel veel plezier daar en houd ons op de hoogte.
    Liefs Jacq en Geer

• 21 Januari 2013 - 19:05

Liesbeth Van Der Brugge:

Hoi,
    Tjee wat zijn jullie actief. Al 3 berichten! Bedankt. Gisteravond viel ik toevallig in het programma 3 op reis! Een van de reis bestemmingen was Myanmar! Grappig nietwaar.O.A. ook uitzicht op een streek met ook heeeeel veeeeel tempels.Verder ligt er hier nog steeds sneeuw. Lekker winter Het verrassingsfeest voor Michiel W. was super geslaagd! Geweldige formule.Ben benieuwd naar jullie volgend bericht. Sterkte met de tocht naar de volgende bestemming en hopeljk hoeven jullie daar niet te wachten voordat je 'binnen' mag komen. Geniet ze.
    Groetjes,

liesbeth.

• 23 Januari 2013 - 23:19

Harry:

Hoi tempeltijgers, houdt de route goed bij, ik hoor graag jullie adviezen, want het lijkt me super dit ook eens te bekijken. Veel plezier

• 25 Januari 2013 - 14:54

Emile, Sonja & Tim:

Even een kort berichtje uit een (nog) wit en koud Nederland. Alles goed hier. Ik heb zojuist nog een mailtje naar jullie beide gestuurd !