bericht 5 - Reisverslag uit Arica, Chili van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu bericht 5 - Reisverslag uit Arica, Chili van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

bericht 5

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

19 November 2005 | Chili, Arica

Hallo allemaal,

zoals eerder gemeld zijn we inmiddels in Chili gearriveerd. Gisteren stond geheel in het teken van reizen. Om half 7 vertrek. Bij het busstation afgezet om met plaatselijk vervoer naar de grens te rijden. Een erg saaie reis, want er was niks te beleven onderweg: woestijn, woestijn, zand, zand. Af en toe reden we langs een irrigatieproject en dan zag je midden in de wostijn ineens (hollandse) koeien graaien op groene grasvlaktes. Rare gewaarwording. Om de tijd een beetje te doden werd er in de bus op een gegeven moment een BINGO georganiseerd. Erg leuk. Niks gewonnen. Toen naar de grens. Nou, dat is in dit soort landen altijd een belevenis. Twee uur voor de daadwerkelijke grensovergang moest al het fruit worden ingeleverd. Dat is om bepaalde ziektes buiten de Chileense deur te houden, maar eigenlijk meer een protectionistische maatregel (denken wij). Later moesten zelfs al onze verse broodjes opgegeten worden, want die mochten ook de grens niet over. Heel vreemd!! Eenmaal bij de echte grens werd eerst bij het verlaten van Peru onze bagage gechecked op drugs: rits open, 3 seconden in de tas kijken en klaar. Daarna de vertrekstempel in het paspoort en door naar de entree in Chili. Wederom bagagecontrole en een stempel en toen waren we dan echt in Chili. De taxis uit Peru (oude amerikaanse sleeën) mochten tot in Arica doorrijden. We zitten hier in een zeeeeeeeeeeeeeeer eenvoudig hotel. Vandaag is een rustdag (mag zo langzamerhand ook wel een keer). Het is hier een badplaats, we hopen dat we straks nog even naar het strand kunnen, maar het is nog niet echt toppie. Verder staan hier nog wat gebouwen van de hand van Eiffel en is er nog een leuk uitzichtpunt over de stad. We komen onze dag dus wel door. En jullie bijmailen is ook altijd goed voor een uurtje. Vanavond vertrekken we hier weer met een nachtbus naar San Pedro de Atacama. Daar ligt de droogste woestijn ter wereld. Iemand wist te vertellen dat het er 400 jaar (!) niet geregend had -regen hebben wij tot nu toe trouwens ook nog niet gehad- Die plaats ligt al weer op 2600 meter hoogte. Daarna gaan we een 3 daagse jeepsafari doen. Hebben we wel zin in.
Nu gaan we Arica maar eens verkennen. Als er nog bijzonder nieuws is uit Nederland dan horen we dat natuurlijk graag (waarom werd Louis Seveke vermoord?)

Wim en Marianne

• 19 November 2005 - 17:06

Floortje..*:

Hoi lieve Mar en Wim,
    Alles goed?
    Als ik de verhalen lees dan zeker wel..!:D
    Met mij is ook alles goed! Jammer dat jullie niet op mijn en kieks verjaardag kunnen komen. Jullie komen vast wel een andere keer hoop ik.. Als jullie terug zijn, Heel veel plezier verder nog.
    Kusjes Floortje

• 20 November 2005 - 11:39

Broertje:

Hallo Wim / Mar,

Net ook jullie aparte email ontvangen, ik zal het in de gaten houden.

Verder is gisteren op Marc's verjaardag de 1-ste kerstdag als 'familiedag' naar voren gekomen, m.a.w. jullie moeten deze dag vrij houden. Buus gaat de boel organiseren, we hoeven dus alleen af te wachten.

-waarom werd Louis Seveke vermoord? Goede vraag, wie het antwoord weet mag het zeggen.

-Verder heeft NEC 1-0 gewonnen van ADO Den haag.

-Hier alles goed, ook met Buus en Dien. De ingreep bij Dien gaat nog wel een maand of drie duren.

• 20 November 2005 - 14:22

Lvdnrugge:

Hoi Marianne en Wim,

tjee, zoveel berichten achter elkaar. Geweldig! Maar nu dus echt reageren. Het beticht over de moord op Seveke is dus al bekend. Ze zijn drukdoende met speuren. Overwrk voor de rechercheurs. Er zijn al 100 getuigenverklaringen gehoord maar nog geen enkele aanwijzing over de ' man met de sporttas' die op de onheilsplegk gesignaleerd is en het daarna op een hollen zette. Oproepen via diverse tv zenders heeft NUL reacties opgeleverd. Dinsdag 22-11 is er een dienst voor hem in de St. Stevenskerk en daarna volgt de begafenis het kerkhof aan de daalseweg. Zal wel stampvol zijn. In NRC en Volkskrant stond een advertentie van de familie (Venray) en een zinnetje ' de aanwezigheid van de media wordt niet op prijs gesteld.
    Guusje terhorst is inmiddels al 2x op prime time op tv geweest resp. bij Nova (Clairy Polak) en bij de jongens Witteman en Pauw.
    Verder zit ik heel tutterug met een rug die het totaal niet doet. Heb tennissen al afgezegd. Hopeloos. Het lijf heeft Neen gezegd maar ' verga van de pijn' en kan toch wel tegen een stootje. Tineke P. kwam gister al heel schattig tabletten brengen die over waren van haar spitaanval.
    Marianne, gister heropnames ' projekt 1990-2005' Jan en Josephine waren de enige die op het strakke schema van Willem als filmer konnen ingaan (11.00 - 12.00). Vandaag had Vullings even tijd (11.30 - 14.30!) maar bij navraag wist hij niet hoe de camera (van Pweter v.C. werkte. We gaan door maar mis je WEL!!!Aanstaande zaterdag moet ik helaas werken maar probeer het tempo bij de mannen erin te houden. Hou toch maar vast rekening met camerawerk bij terugkomst. (Wij hadden dat toch wel snel georganiseerd!)
    Vandaag 7-heuvelenloop. Door rug net niet gaan kijken. Het is hier wel extra druk in de straat Is denk ik net afgelopen. Voor de rest werk ik (niets nieuws) erg veel!!!
    Uit de roddelbladen: Baby Alexia is gedoopt en die dropveter uit Monaco officieel ingezegend als opvolger van zijn vader.
    Ga nu de notulen van de bestuursvergadering van T.V. Avanti uitwerken en de penningmeester hopelijk gelukwensen met het behalen van de eindstreep van de 7-heuvelenloop.
    Jullie reis lijkt me overigens geweldig en hoop dat er ook wel wat uitgerust kan worden! Wat een gedoe aan de grens. Moet wel wennen aan het format van dit mailprogramma. Het was ook even ' uit de lucht'.
    Okay.
    In ieder geval tot het volgende bericht. Hoop wat sneller te reageren maar kan jullie niet meer inhaslen.
    Heel veel groeten!!!!!
    Liesbeth.

Het is trouwens veel kouder geworden! Handschoenen aan op de fiets!

• 20 November 2005 - 19:56

Marielle:

Hoi Wim en Marianne,
    Het klinkt leuk maar wel druk jullie programma. Steeds vroeg op en veel reizen.Hoe is de groep?
    Ik mail de rest wel ff per reply andere mail,
    groetjes Marielle.

• 22 November 2005 - 20:45

Jakkie:

Hoi Mar en Wim.
    Jullie mail weer gelezen en begrepen dat het allemaal erg bijzonder is, hoewel ik van Chili nog niet veel bijzonders gelezen heb, maar misschien was het nog wat te vroeg om er wat over te zeggen. Ben benieuwd of het op Peru lijkt. Wij hebben toen alleen Peru gedaan omdat we dachten dat het meer vanhetzelfde zou zijn, ben benieuwd of dat zo is. We horen het wel. Verden begint het hier steeds kouder te worden, het vriest 's nachts al, bah bah. Waarom en door wie louis sveke heeft vermoord is nog een raadsel. Vandaag wordt er een oproep gedaan bij opsporing verzocht in de hoop dat dat helpt. Verder geen bijzondere dingen gebeurd. Ajax moet vanavond spelen. Jullie zullen wel horen hoeveel het geworden is. Liefs Jakkie

• 23 November 2005 - 13:52

Ronald: