bericht 3 - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu bericht 3 - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

bericht 3

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

16 November 2005 | Peru, Arequipa

Ha allemaal,
We zitten nu in Arequipa. In het zuiden van Peru. Gisteren zaten we in Nasca. In deze plaats zijn lijnen te zien die bepaalde figuren voorstellen in het landschap die vermoedelijk eeuwen oud zijn, maar hoe en waarom is nooit met zekerheid vastgesteld. Vanuit de lucht zijn ze goed te zien, maar vanuit een uitkijktoren ook nog wel. Dat laatste hebben wij gedaan, want we waren bang voor misselijkheid etc in zo'n klein vliegtuigje. Daarna zijn we nog naar het woonhuis/museum geweest van een Duitse vrouw/wiskundige die hier jarenlang onderzoek naar heeft gedaan. Interessant om te zien. Op deze dag zijn we trouwens ook nog naar een mummiemuseum geweest. Hier waren heel tastbaar de soms erg intact gebleven mummies te zien van vroegere bewoners (2000 jaar oud) met het haar vaak nog op het koppie. Ook een erg uitgebreid verhaal van de tourguide gekregen.
Vannacht zijn we met een nachtbus van Nazca naar Arequipa gegaan. Dankzij een slaappil toch wat uurtjes geslapen. Vandaag deze stad bekeken, die erg te leiden heeft gehad onder diverse aardbevingen. Desondanks toch nog genoeg te zien. We zitten nu op 2300 meter en overdag is het hier nog erg aangenaam, alleen loekt het 's avonds meer af. Vandag stomtoevallig nog bij een 5 sterrenhotel geweest en daar aan het zwembad gelegen, Even een time out.
Morgen door naar een diepe kloof. Daarvoor moeten we over een bergpas van 4850 meter. Spannend. Dat was het wel weer zo'n beetje. We gaan nu even snacken en dan al weer naar bed.

Tot bericht 4.

Wim/Marianne

• 16 November 2005 - 07:00

Jeroen:

hoi wim en marianne.
    sucses bij de kloof morgen.
    niet vallen he!!!
    ik hoop dat jullie nog een leuke vakantie hebben en ik wacht op jullie volgende bericht

• 16 November 2005 - 07:07

Marielle:

Intuhruhsant klinkt dat daar joh! Hoe is de groep?
    Nu ga ik weer aan ut werk,

Tot bericht 4

• 16 November 2005 - 10:32

Lootje:

Dat jullie iedere dag de tijd en de mogelijkheid hebben om te mailen vind ik wel apart en erg leuk. Heel veel plezier samen, trekken jullie continu met een groep op? Liefs Lo

• 17 November 2005 - 14:29

Jakkie:

Hoi Mar en Wim,
    Gisteren veel problemen gehad met het openen van jullie mail, vandaag lukte het wel. Jullie reis volg ik. Tot zover hebben we alleen Lima en Arequipa bezocht. Lima inderdaad niet erg bijzonder, schijnt ook niet veilig te zijn. Arequipa vond ik wel mooi, hebben de meisjes daar niet van die aparte hoedjes op. Nieuws uit Nederland; het weer is niet bijzonder, het begint echt herfst te worden nu, helaas. Gisteren in Nijmegen Louis Geveke vermoord, weet niet of jullie hem kennen, schijnt een luis in de pels van vele instanties te zijn, o.a. van de AIVD. Was actief bij de krakersbewegingen in Nijmegen. Dat was het voor deze keer. Liefs Jakkie

• 17 November 2005 - 15:40

Robert:

Ik lees het allemaal al: dat vliegtuigje; dat stappen we niet in, stel dat we misselijk worden, zandboarden; dat gaan we echt niet doen, we kunnen ook bij een 5-sterren hotel op het terras zitten! Ja, ja. En Wim nog een telefoonnr. opeschrijven van een vent waarbij je straks in Cusco kunt parasailen. Laat ik het nu vast voorspellen, jullie eindeigen dan vast op het terras of in de kroeg, want die heb je daar ook!

Nee, gelul allemaal, klinkt allemaal super en jullie begrijpen dat jullie op deze maniet menigeen verschrikkelijk jaloers maken.

Jullie zijn nog niet op veel plekken gekomen waar ik ook ben geweest, maar ben blij te horen dat we de eerste ervaring delen; Lima is een vieze stad, snel weg daar.

Kijk uit naar jullie volgende ervaring, veel plezier en geniet ervan!

Groetjes Robert.

• 04 Maart 2017 - 23:02

Louis Geveke:

Hufters~! Ik ben Louis Geveke en kom niet uit Nijmegen; maar uit Rotterdam. Er woont geen ZLouis Geveke in Nijmegen. Jullie liegen alles!!!