bericht 6 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu bericht 6 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

bericht 6

Door: Marianne en Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

29 November 2006 | Argentinië, Ushuaia

Omdat we vandaag toch ruim in de tijd zitten nog maar een berichtje. We zijn vandaag naar een (gesloten) skipiste geweest met een stoeltjeslift. Op het basisstation aangekomen een lekker bakkie gedaan en daarna een wandeling naar een gletsjer daar in de buurt gemaakt. Midden in de sneeuw. Daarna zijn we nog een bonuswandeling gaan doen naar een nog hoger gelegen berg en daar ben ik helemaal (en Marianne bijna helemaal) bovengeweest. Schitterend en we waren ook best trots op ons zelf, want het was een pittige wandeling. Daarna hele stukken afgedaald over grote sneeuwvlaktes om tenslotte in de skihut (jawel, echt waar) een heerlijk gluhwijntje te consumeren. Heel apart. Nu weer terug in het stadje. Morgen ga ik (Wim) met een vliegtuigje (een zgn. Piper, kunnen max 4 passagiers in) een half uur boven de stad vliegen. Mar durfde dat niet aan en blijft lekker beneden). Dan zit ons verblijf er hier wel zo´n beetje op en vliegen we weer noordwaarts naar Puerto Madryn waar we pinguins (500.000), walvissen, orka´s, zeehonden, zeeleeuwen en zeekoeien gaan bekijken. Dat is 2 uur vliegen van hier. Daarna gaan we met een nachtbus naar Buenos Aires om vervolgens met een binnelandse vlucht naar Foz Iguazou te gaan. Daar bevinden zich een van de grootste watervallen ter wereld.
Het zou kunnen zijn dat we de komende tijd weinig tijd hebben om te mailen, maar dat merken jullie dan vanzelf.
Allen gegroet en tot het volgende bericht,

Marianne en Wim

• 30 November 2006 - 12:53

Riet:

Het lijkt wel de wereld op z'n kop. Jullie bevinden je in de sneeuw en hier hebben we een temperatuur, zoals die in 300 jaar niet meer is voorgekomen. Gisteren lieten een ontloken sneeuwklokje tussen de herfstbladeren zien op het journaal.
    Jullie reis lijkt mij een belevenis.
    Veel plezier in de luchten met de beestenboel in 't noorden.
    Hartelijk groet. Tot 'horens'

• 30 November 2006 - 20:26

Ingrid:

Ben gewoon apejaloers !Nou ja, Tilburg is ook niet mis ! Doei!!