bericht 8 een warme deken - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu bericht 8 een warme deken - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

bericht 8 een warme deken

Door: Marianne en Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

05 December 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Nou daar zijn we weer en waarschijnlijk ook gelijk voor het laatst. Na een lange reis (totaal bijna 24 uur) zijn we dan eindelijk in de tropen. Het is hier superwarm en klam, maar zo hoort dat nou eenmaal. Het contrast met Ushuaia is wel erg groot, we zitten hier echt te puffen.
Gisteren zijn we de hele dag naar de watervallen geweest, dat is hier de topatractie. En terecht. Wat een imposant spektakel, zo iets hebben we allebei nog nooit eerder gezien, en dan te bedenken dat er nu nog niet eens zo veel water wordt aangeboden aan de watervallen. Het maakte de pret er niet minder om. Naast deze watervallen is het woud eromheen ook fantastisch. We hebben nog nooit zoveel verschillende, felgekleurde en grote vlinders gezien.En ook de junglegeluiden waren bijzonder. Een topdag dus.
We zitten hier in een soort jeugherberg waar ze ook wat luxere kamers bij hebben gebouwd, en daar zitten wij dus. Midden tussen de jeugd dus. Er is altijd muziek en alles is keigoedkoop, en ze hebben ook nog happy hour terwijl het eigenlijk al happy day is. Het eten heeft wat weg van mensavoer maar echt ziek wordt je er niet van. Vanavond is de laatste (sinterklaas)avond hier, morgen gaan we in de ochtend weer terug naar B.A. waar we dan overmorgen in de loop van de middag naar Parijs vertrekken. Vandaag hebben we nog een relaxdag, er is hier ook nog een mooi zwembad, ik (Wim) heb trouwens net al wel een klein uurtje hardgelopen, maar dat viel gezien een temperatuur van 29 graden om half 8 (!) niet echt mee. Waarschijnlijk tot in Nederland!!