Bericht 4 - Reisverslag uit Hsipaw, Myanmar van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu Bericht 4 - Reisverslag uit Hsipaw, Myanmar van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

Bericht 4

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

29 Januari 2013 | Myanmar, Hsipaw

Daar zijn we - eindelijk - weer. We zitten nu in Hsipaw en hebben een hoop leuke en interessante dingen meegemaakt. Te beginnen met de boottocht van Bagan naar Mandalay. Die duurde maar liefst 13,5 uur en was vooral in het begin erg mooi. Maar na diverse uren wordt het wel een beetje saai. We waren dus ook behoorlijk gaar toen we eraf mochten. Daarna 2 dagen in M geweest en veel mooie dingen gezien. Oa vervoerd door 2 scooter rijders. Was weer eens wat anders. Verder veel pagodes, stupa's. Maar ook de bekende teakhouten brug. En voor het eerst echt lekkere koffie gedronken. En vaak van die leuke contacten met myanmarezen. Ze zijn zo aardig en bescheiden! Soms willen ze je ook echt even aanraken. In een plaats bij M ook nog een heuvel beklommen. En dat werd beloond met een schitterend uitzicht. En het bezoek aan een tehuis waar bejaarden uit de omgeving die helemaal geen familie meer hebben liefdevol worden opgevangen mag ook niet onvermeld blijven.
Vanuit M zijn we de bergen in getrokken. Dat hebben we met een zgn pickup truck gedaan. Zoals de locals dat ook doen. Ze stoppen overal waar mensen zwaaien. Ook bagage wordt dan meegenomen. We hadden op een gegeven moment een hele toren-flat op ons dak. En wij zaten dan zelf op houten bankjes met soms de knieën in onze nek. Leuk om mee te maken. Voor 1,25 euro 2,5 uur in dat ding gezeten! We kwamen in een koloniaal Engels plaatsje uit. Leuk om even te bekijken, maar de volgende dag zijn we verder gegaan met de trein. Over beroemde gokteik brug. Een constructie van begin 1900 over een diep ravijn. Bijzonder! In de treinen hier is comfort trouwens een onbekend woord. Je voelt je eigenlijk continu een milkshake. Uitgestapt in de plaats die een collega van mij had aanbevolen om een trekking te doen. Terechte keus bleek later. Het was een mooie trekking en we zijn geen enkele andere toerist tegengekomen. En onze guide was helemaal top. Met een overnachting in een klein bergdorpje. Wel koud daar!
Vandaar uit gisteren naar Hsipaw gekomen. Ook hier kun je trekkings maken, maar we doen vandaag eens helemaal niks. Even relaxen. Morgen in de loop van de dag gaan we met een bus naar het inle lake. Een van de 'must see' dingen hier.
Over de gezondheid niks bijzonders te melden: alles gaat er goed in en komt er ook weer fatsoenlijk uit. Groet van ons beiden.

• 29 Januari 2013 - 08:39

Lootje:

vooral dat laatste zinnetje is belangrijk!!! Wat een reis! geniet er van en leuk om zo vanuit de luie stoel te lezen! leuk met de foto's erbij!! liefs Lo en de rest van de fam

• 29 Januari 2013 - 10:05

Marielle:

Leuk om jullie berichtje te lezen en foto`s te zien. En een ding weet ik zeker: Ik wil ook naar Birma. Hier druilerige regen en harde wind. Net herfst. Ik ga zo naar de kapper(non-informatie) Vanavond gaan Jeroen en ik een kippetje eten met veldsla. (nog meer non-informatie.)
    Nou geniet ervan en tot mailens, Marielle.

• 29 Januari 2013 - 10:16

Simone Kiekebosch:

Ha Marian en Wim
    Jullie hebben volgens mij nu het echte Aziatische ritme te pakken. Jullie beginnen al te schrijven over de bijzondere mensen, de bescheiden en ontiegelijk lieve Birmezen. Dan ben je de fase van bezienswaardigheden voorbij en geniet je echt van het nu. En dat is natuurlijk ook de buddhistische kern van Birma. Geniet ervan. Simone

• 29 Januari 2013 - 11:51

Liesbeth Van Der Brugge:

Ha Marianne en Wim,

Het is en blijft genieten al daar. Tsjonge wat een trip. Net aan mijn oog geopereerd dus zie nog niet zo veel. Hopelijk binnenkort meer qua berichtgeving vanuit het regenachtige Nijmegen.. Enne...vast al via de verschillende media geezen dat Beatrix(de majesteit) stopt.
    Veel groetjes,

liesbeth.,

• 29 Januari 2013 - 17:14

Jacqueline:

Dat ziet er allemaal prachtig uit, em het mooie weer is mooi meegenomen! Hoewel het schijnt dat het alweer opwarmt in Nederland, al een graad of elf!!!
    Dan zitten wij, net als jullie beter. Toch zeker die akelige januari en februari maand. Nog een nieuwtjw uit Nederland. De kiningin treedt af, en wel op dertig april, ze wacht tot jullie terug zijn. Helaas was die dag al vrij, dus geen extra;-((
    Geniet nog en houd ons op de hoogte van jullie avonturen. Doe wel voorzichtig met die open trucks, er vallen er hier regelmatig mensen uit zo'n ding.!
    Liefs Jacq

• 29 Januari 2013 - 19:44

Anneloes:

Hoi Wim en Marianne,

Ik zit hier verregend, koud en gestrest van het werk, jullie verhaal te lezen. En op de tv en in de kranten niets anders dan Beatrix... :-( Geniet er maar van!!!

• 29 Januari 2013 - 19:44

Jetties:

Ha Wims en Marianne,

Heerlijk dat Aziatische leven, herkenbaar ook die kronkels in je lijf na een tocht in een vervoermiddel wat eigenlijk voor een paar kleine mensjes is bedoeld!
    We kijken uit naar jullie verhalen en foto's en dromen dan weg van onze werkplek, boeken als slap alternatief een vakantie naar de Cabo Verde, koesteren onze koude moesson en slaan af en toe tegen een tennisbal of lopen 10km hard (Buffelloop, juud) blubberloop was een betere naam geweest!
    Dus geniet, wij genieten met jullie mee, liefs Hets

• 30 Januari 2013 - 22:04

Harry:

Hoi Marianne en Wim, houd het hoofd koel en de voeten warm, stop wat goeds in je darm, houd de roeperd en de poeperd open en laat de dokter naar de bliksem lopen! Beroemd Betuws spreekwoord. Gr. Harry veel plezier

• 02 Februari 2013 - 17:27

YdV:

Ja dat is leuk en aardig allemaal, maar ik vinuthemmeneks dat jullie er straks niet zijn op het wintertoernooitje

• 03 Februari 2013 - 18:15

Els:

Ha die Marianne en Wim, klinkt allemaal helemaal top. Ga zo door en wij "ploeteren" hier in ons waterlandje rustig voort. Niks te missen hier dus blijf genieten daar. We hebben een aardig, gezellig en goed georganiseerd wintertoernooitje gehad alleen de laatste ronde was voor ons Avantianen wel erg vroeg!!
    Hobbel ze.