Bericht 5 - Reisverslag uit Mawlamyine, Myanmar van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu Bericht 5 - Reisverslag uit Mawlamyine, Myanmar van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

Bericht 5

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

07 Februari 2013 | Myanmar, Mawlamyine

We hebben een heerlijk weekje gehad aan het Inle Lake. De reis er naar toe had wel weer wat voeten in de aarde. We gingen er met een nachtbus naartoe, en zoals gebruikelijk hier, weten we inmiddels, word je midden in de nacht ergens op een of andere parkeerplaats afgeleverd. En dan is het behoorlijk koud (niet zo erg als in Nederland hoor) en na een slapeloze nacht is dat wel even afzien. Er staan natuurlijk wel allerlei vervoersmiddelen klaar om je verder naar je hotel te brengen, waar je alleen om 4 uur nog niet terecht kan. Heel toevallig kozen we met nog een Nederlandse en een Nederlands stel, een shared taxi. Onze taxi chauffeur was wel slim, want ter overbrugging van de tijd, werden we in zijn broers reisbureautje allervriendelijkst ontvangen met thee. En handig natuurlijk want hij vertelde van alles wat je kon doen bij Inlelake, en we regelden dan ook maar meteen een boottocht op het meer met z'n vijven. Hij had meteen een paar vaste klanten voor van alles wat er te doen was. Het boottochtje (1 dag ) was geweldig, lekker relaxed, mooie dingen gezien en gekocht, prachtig weer en zeer fotogenieke vissers (zie foto's). We zijn een paar keer met de Nederlanders opgetrokken, het klikte goed. En natuurlijk hadden we ontdekt dat we gemeenschappelijke kennissen in Nijmegen hebben. De volgende dag een fietstocht met z'n tweeën gemaakt.
We zijn een weeshuis gaan bezoeken, wat door een Nederlander was opgericht. Dat zag er erg goed uit, dank zij vele donaties uit Nederland. Heel lekker weer eens te fietsen. Ter afsluiting hebben we in het late zonnetje ons eerste glaasje witte wijn sinds Bangkok gedronken, op een wijnboerderij met uitzicht over het meer.
Dan dagje niksen, dagje Pindaya (grot met ruim 8000 boeda's in alle soorten en maten), dagje naar Kakku, een complex met 2478 stuppa's. Na 5 dagen vertrokken we, en na een hele lange reisnacht en -dag zijn we in Moulmein, dat is zover zuidelijk als je officieel mag komen. De eerste nacht hebben in een echt enorm basic guesthouse overnacht, gelukkig in elk geval wel schoon en dan neem je het planken bed met doorgelegen matras maar voor lief! En als contrast zitten we nu in een super hotel met alle voorzieningen die je je maar kan wensen, bv wifi op je kamer! Stel je voor, op het balkon dit berichtje op de eigen iPAD maken. Maar ook op de kamer hebben we ook nog een hotel iPAD ter beschikking.
Morgen vertrekken we hier weer en gaan we nog naar Hpa An, met een leuk boottochtje, dan naar Bago, dat is het einde van ons verblijf in Myanmar. Volgend bericht zitten we in Manila waarschijnlijk.
Tot de volgende keer, Nederland sterkte met de kou enz!

• 07 Februari 2013 - 13:36

Bert Lagerweij:

Hoi Wim en Marianne,

Genieten zo te lezen, komt weer helemaal terug in mijn beeld van 7 jaar geleden alweer!
    Tip: Neem ook eens de dagbus of dagtrein, je ziet dan ongeloofelijk veel meer van het land en de ontmoetingen zijn ook stuk minder slaperig!

nog veel plezier, intussen gebeurt er van alles bij Avanti, maar laat dat maar even aan jullie voorbij gaan!

groetjes, bert

• 07 Februari 2013 - 13:47

Y.V.:

Ja Bert, nu maak je ze dus extra erg nieuwsgierig....
    nee hoor er is hier echt niks aan de hand.
    Genieten jullie maar lekker daar, want hier kijk ik weer tegen smeltende sneeuw aan brrr.
    Wel zon datdanweerwel
    groetjes van Y

• 07 Februari 2013 - 15:09

Lootje:

fijn weer wat van jullie te horen; wat een mooie reis èn mooie foto's! Geniet er maar van, hier alles oke! op het weer na dan......lfs. de Polsjes

• 07 Februari 2013 - 16:55

Marielle:

Heeey broerrrr en Mar, dat klinkt allemaal fantastisch, jullie reisbelevenissen in Birma.
    Ik vroeg me al af wat het volgende land zou worden, maar dat wordt dus blijkbaar de Philipijnen.
    Ik heb buikgriep en als zzp-er ben je dan blij dat dat in je vrije dagen gebeurt. A.s weekend vieren we Tim zijn verjaardag: Het "Grote Mensen Feest". A.s weekend begint hier ook carnaval, dat gaan Mick en Jeroen bieren uuuhhhh vieren. Het dikke pak sneeuw wat gevallen is is aan het smelten en ik ben een hele grote blij als ik straks de crocussen uit de grond zie komen..... geniet zuzzzz

• 07 Februari 2013 - 17:19

J.K.:

Ja Bert en Y, zo worden ze idd wel heel erg nieuwsgierig!
    Maar er is echt helemaal NIKS aan de hand hier.
    Leuk om de verslagen te volgen en foto's te zien, Marenwim.
    Het vroegere Birma lijkt me een geweldige plek om te zijn, helemaal nu.
    Enjoy!

• 07 Februari 2013 - 17:56

Liesbeth Van Der Brugge:

Ha Marianne en Wim,

Heerlijk een verslag te leen over ontspannen boottochtjes in de ZON!!! Maar goed winters weer heeft ook z'n charmes, toch? Ben heel benieuwd hoe jullie Manila etc. zullen vinden; de mensen, reisomstandigheden etc. Myanmar lijkt me in ieder geval geweldig.
    Een kort persoonlijk nieuwtje: operatie heeft mijn gezichtsvermogen een flink stukje vergroot. Roep heel voorzichtig hoi...
    Goede reis naar jullie volgende bestemming.
    Groetjes, Liesbeth.

• 11 Februari 2013 - 11:57

Sander Tuijn:

Hey luitjes,

Super mooi verhaal weer. Heel leuk om te lezen.

Geniet ervan!

Groeten,