dag 2 - Reisverslag uit Pisco, Peru van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Pisco, Peru van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

dag 2

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

14 November 2005 | Peru, Pisco

Ha allemaal,

Vandaag zagen we zand, zand en nog eens zand. De kuststrook waar we doorrijden is woestijn met af en toe een oase. Het was (dat zal wel de rode draad in de vakantie worden) weer erg vroeg op pad. We gingen met de bus en de boot naar een aantal eilanden voor de kust. Deze eilanden noemen ze, de tweede Galapagos. Neem dat met een korrel zout, maar het was hoe dan ook wel heel bijzonder, zelden zoveel vogels bij elkaar gezien. Behalve vele soorten meeuwen, pelikanen, pinguins, jan van Genten, Albatrossen enz enz. De rotsen waren wit van de guano en het stonk er enorm. Tussen de vogels lagen de luie en luidruchtige zeeleeuwen. Grappige beesten, de vrouwtjes voortdurend in beweging en daartussen van die enorme zware mannelijke exemplaren, die daar vreselijk wellustig lagen te zijn. Na een heftige boottocht gelunched. En om meteen een vraag van Mick te beantwoorden. het eten is hier best goed. Veel met avocado^s (ik kan het goede teken niet vinden, die toetsenborden zijn hier anders)Heel veel vis, gebakken, rauw of gekookt. Aardappels in vele soorten, smaken en maten. En tot nu toe altijd met een bergje rijst. Niet erg pittig, maar voor de liefhebber staat er een potje klaar met erg pittig spul om door het eten te doen.
Zojuist hebben we in een lokaal tentje gegeten, waar geen toeristen zaten. Er zat een man te eten die boven het bord is slaap viel. Voor ons stond bnnen 1 seconde de soppa de pollo (klinkt niet echt aantrekkelijk, maar smaakte best) en 1 seconde daarna stond het hoofdregecht er naast.
Even weer terug naar vanmiddag. Er was een mogelijkheid om met open terreinwagens over en door de zandheuvels te raen. En het was mogelijk om te sandboarden (dus snowboarden op zand). Wij kozen er voor om in het meertje bij de oase een terrasje aan te doen. Lekker relaxed.
Nu is het hier half 11 en weer hoog tijd om het bed te gaan opzoeken. We hopen weer op veel mailtjes van jullie. Je kunt trouwens ook nog steeds emails sturen naar marenwim@planet.nl. die mails lezen we ook.

Morgen zullen we niet mailen want dan nemen we de nacht-slaapbus en komen niet in een hotel. tot de volgende keer! Wim en Marianne

• 14 November 2005 - 08:19

Broertje:

Hier alles ok. Ook met Buus en Dien. Buus is al geinformeerd over jullie eerste bericht.

• 14 November 2005 - 10:13

Zusje:

Hallo jullie 2e bericht gelezen.Hier Jeroen weer beter nu Mick ziek.Caat net op de koffie geweest,gezelli. groetjuuuhs Marielle.

• 14 November 2005 - 19:53

Lootje:

Het mailadres van Floddertje is gestuurd. Hoop dat het gelukt is. leuk zo'n logboek, zo heet dit toch. Iedereen kan nu ook lezen wat is ga schrijven,moet dus oppassen wat ik over mam en de zusjes schrijf..... We volgen jullie op de voet en hoop dat alles goed gaat. Hier alles in voorbereiding voor Sinterklaas. Mam is al druk bezig (als eerste en enige). Liefs en veel plezier, van de Polsjes.

• 14 November 2005 - 20:00

Mar:

Bijna ouderwets zou ik zeggen, een lange brief met veel nieuws, dat hebben we sinds Australie niet meer gedaan.
    Het lijkt me schitterend waar jullie nu zijn. Geniet je wel een gbeetje van al die aardappels in alle soorten en maten. Als ik me goed herinner waren die een noodzakelijk kwaad. Mijn verhaal wordt niet zo lang hoor. Ik will je niet vervelen met alle verhuis toestanden.
    Geniet lekker, boel liefs
    Mar