na 4 dagen uit de rimboe - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu na 4 dagen uit de rimboe - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

na 4 dagen uit de rimboe

Door: Marianne en Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

25 November 2007 | Ecuador, Quito

Hoi Allemaal,
We zijn nu in een klein Indianen plaatsje in het Noorden van Ecuador. Hier gisteren aangekomen na 3 intensieve dagen in de jungle. We gingen er naar toe op zogenaamde ranchero´s, vrachtwagens met houten zitplanken erop. Hierop 3 uur lang op een onverharde weg gereden. Soms in de plenzende regen (tropenbuien)en dan weer een stralend zonnetje. Afzien dus!! Van de houten planken op de vrachtwagen naar de houten planken in een kano met 10 anderen. Daarna nog 2 uur varen over een brede rivier dwars door de jungle. Prachtige tocht, apen, vele vogels (waar onder de toucan), zoetwaterdolfijnen, gezien. Een piranha´s gevangen en in detail bekeken met tandjes en al (prachtigee vis). We sliepen in de open lucht, onder klamboetentjes met de geluiden van de apen en de vogels op de achtergrond.
Het was een geweldig avontuur.
Nu zitten we tussen echte indianen. We logeren niet in wigwams, maar in een hele leuke lodge, van een indiaanse man en een Nederlandse vrouw. Vandaag naar een kleurrijke markt geweest en nu even door het standje slenteren. Morgen gaan we naar een vulkaan voor een wandeling. Daarna gaan we naar de echt hoge Andes. We weten nog niet wanneer we weer kunnen mailen maar waarschijnlijk de eerste dagen niet.
Bedankt voor jullie reacties, altijd leuk te lezen.
Even nog een zakelijke mededeling: Wat betreft onze terugkomst, die is niet zoals eerder gezegd op zaterdag maar op zondag 16 december.
De groep is prima. Leuke reisleidster, 2 Friese stellen en 1 Belgisch stel, 3 losse mannen en 6 losse vrouwen, waaronder 2 krasse weduwen van 71 jaar, die nergens te flauw voor zijn. (we kennen die types wel). Leefdtijdsopbouw van 24 tot 71. Geen Romances en die komen er waarsch. ook niet.

• 25 November 2007 - 22:09

Marielle:

Moooooooie ervaring zo`n overnachting onder een klamboe met apen en vogelgeluiden....
    Ikzelf hoor hier de wind en regen tegen mijn raam, pak een extra dekbed en neem weer een groentje tegen de aanhoudende keelpijn.

Geen hoogteziekte in de Andes?
    De Buus gaat 6 dec voor een weekje naar Egypte,Hurghada (?)Goed he!
    En verder werk ik hier gewoon lekker door........
    xxx Marielle

• 27 November 2007 - 04:28

Jakkie:

Klinkt allemaal super, slapen in de open lucht in dat soort landen ( buiten de muggen) lijkt me een geweldige ervaring, zeker met al die junglegeluiden en sterrenhemel.
    Ben benieuwd naar jullie foto's straks, of zet je ze hier nog op.
    Liefs JAKKIE

• 27 November 2007 - 06:34

Emile:

...leuk om te lezen, hier ook alles OK !
    Oude Buus is inmiddels ook al op de hoogte van 'de rimboe' d.m.v. een afdruk van dit bericht.

• 12 December 2007 - 02:13

Jakkie:

Hoi Mar en Wim. Hoezo lonely George, er zit toch nog zo'n stoffel naast of is die autistisch? Wel mooie grote jongens hoor. Heb je al veel van die enge griezels als leguanen, salamanders,kameleons varanen en andersoortige reptielen gezien. Ik blijf het engerds vinden. Hier op de golfcourse lopen en zwemmen er ook af en toe een paar varanen rond. Thuis heb ik met enige regelmaat een kikker binnen (nee, toch weer niet de kikkerprins) en afgelopen week hebben we een ingenieuze constructie gemaakt die moet voorkomen dat hij me blijft bezoeken. Het moet zijn nut nog gaan bewijzen. Afgelopen week een mannetjesaap (ook weer op de golfcourse) achter me aan gehad. Gevaarlijke sport zie je wel! Gerard en nog een andere man hebben met hun clubs dreigend gezwaaid en toe bond hij in. Eng hoor! Je weet maar nooit, ze kunnen flink bijten, en dan word ik misschien wel hondsdol!!!
    Gaan jullie nog verder op de Galapagos eilanden, omdat je even aan land was?
    ben benieuwd naar de volgende serie foto's, deze van de twee stoffels met Wim is erg mooi.
    Tot mails jakkie