bericht 3 - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu bericht 3 - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Marianne en Wim Kalthoff en Busink - WaarBenJij.nu

bericht 3

Door: Marianne en Wim

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Wim

30 November 2007 | Ecuador, Baños

Eindelijk weer eens een bericht uit Equador. We waren gebleven in Otavalo.
Daar zaten we in een lodge die door een Nederlandse (Mieke de Veth uit Breda) gerund werd. We zijn op de laatste avond naar een restaurant vervoerd op locale wijze: met zijn allen in het ruim van een vrachtwagen. Geintje van de reisleidster. Daarna zijn we nog bij een live optreden geweest van een leuk bandje. Op weg naar huis lagen overal stomdronken Ecuadorianen, maar dat is hier vrij normaal.
De volgende dag zijn we een wandeling van 3 uur om een kratermeer gaan maken en daarna door naar het nevelwoud. Daar zaten we in een leuke lodge die helemaal uit bamboe was opgetrokken. Het was een ecologische lodge waar alleen maar locale gerechten werden geserveerd. Erg leuk en sfervol. De volgende ochtend vroeg een wandeling gemaakt om mooie vogels te spotten, maar helaas viel dat een beetje tegen. Na het ontbijt een tweede, stevige, wandeling over modderige paden met behoorlijk wat hoogteverschil. Onderweg een slang, diverse kolibries, enorme torren en een giga vlinder gezien. Daarna was het relaxen in de hangmat. 's avonds salsales die ik (wim) uitvoerig gefotografeerd heb. De volgende dag vertrokken we naar onze volgende bestemming. Onderweg een schooltje bezocht alwaar schriftjes en pennen afgegeven. De mannen van de groep hebben daar nog met en tegen kinderen gevoetbald (en verloren).
Onderweg hebben we nog 2 musea bezocht in het teken van de evenaar. Hier werden leuke experimenten vertoond met betrekking tot natuurkundige verschijnselen die deze heeft. De rit bracht ons toen langs de Cotopaxi, de hoogste vulkaan van Ecuador (5897 meter). Ondanks de ligging op de evenaar volop sneeuw bovenop. Dankzij gunstig weer konden we dat goed zien. We sliepen deze nacht in een prachtig 17e eeuws landhuis (hacienda), waar het volgens overlevering zou spoken. Hebben wij niks van gemerkt, maar diverse groepsgenoten zijn midden in de nacht wakker gebeld en niemand weet door wie. 2 Belgen stonden al helemaal aangekleed bij de receptie toen ze bemerkten dat het pas half 3 was.
De volgende dag zijn we naar een groenten- en veemarkt geweest in een plaatsje iets verder op. Dit was een erg leuk en kleurig geheel. Uiteraard werden de dieren hier niet echt met liefde behandeld. Daarna met de bus naar de voet van de Cotopaxi. We stapten op 4500 meter uit en liepen nog verder naar 4800 meter. Dit leverde voor ons gelukkig geen problemen op. Helaas zaten we midden in de wolken, zodat we eigenlijk niks gezien hebben van de omgeving. Daarna door naar Baños. Daar zitten we net en zullen in een volgend bericht verslag doen van onze belevenissen hier.
We hebben inmiddels al heel wat foto's gemaakt en de leukste hebben we op deze site geplaatst.
Liesbeth, nog van harte proficiat met je verjaardag.
Allen, we zijn uiteraard erg benieuwd naar nieuws uit Nerderland.
Wij hebben het nog steeds prima naar ons zin.

• 30 November 2007 - 22:59

Marielle:

Hee Wim en Marianne,
    Nieuws uit nijmegen: UUUUUUUUUUUh Paul Depla is heel veel in het nieuws.
    Verder alles goed hier,
    grtz Marielle.

• 01 December 2007 - 09:32

Liesbeth:

Hallo alletwee,

Wat een prachtige foto's. Tjee, Het lijkt wel op een reportage uit National Geographic. Gweldig. Enne...je vervelen je totaal niet! Dank voor verjaardagswens. We drinken er hopelijk na jullie terugkomst nog op.
    Vandaag, zaterdag 1-12 tweede dag(avond) van de afsluiting van het Wintertuinfestival. Gister al met het werk geweest. Vanavond weer met waarschijnlijk weer een hoog percentage Avantianen.Hier staan de kranten etc. vol met berichten over de scholierenstakingen vanwege de 1040-urennorm.Het openbare gemeenteraadsdebat rond het vermeende seksschandaal rond wethouder Paul Depla is met een overvloed aan media aandacht (camera's, persmensen)verlopen. Bleef een privé=kwestie. Verder blijft het wennen om in algemeenheden terug te mailen. Wordt vervolgd.
    Nogmaals, PRACHTIGE FOTO's enne...blijf genieten. Neem trouwens aan dat er ook nog wel ergens een rustdag is ingebouwd???
    Heel veel groetjes van
    Liesbeth.

• 02 December 2007 - 05:31

Jakkie:

Prachtige foto's Mar en Wim. Hebben jullie zelf geen salsales gehad, of is Wim net zo'n "danseur" als Gerard, dan weet ik het wel.
    Sinterklaas is gisteren hier ook aangekomen, in een soort mini stoombootje, maar dat mocht de pret niet drukken. Jullie missen Sinterklaas zeker wel? Volgend jaar, als we er zijn tenminste, moeten we de traditie in ere herstellen, en Wim, geen reisjes boeken in die periode!!!
    Vanmiddag gaan we life de champions trophee van de mannen bekijken in een,
    neem ik aan, snikheet stadion.
    Ze hebben al twee keer gewonnen en moeten vanmiddag tegen Spanje. Druk is het niet, je hoeft niet eens kaartjes te kopen, zo weinig doet het de mensen hier, terwijl het Maleisisch nationale team ook meedoet. Voor de finale schijn je wel kaartjes te moeten kopen, die is volgende week zondag. Hoop dat Nederland meedoet.
    Nog veel plezier, en tot de volgende mail.
    Jakkie